dc.contributor.advisor |
Atcheson, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Spodniak, Petr
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T00:04:09Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T00:04:09Z |
|
dc.date.issued |
2008-05-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/6994
|
|
dc.description.abstract |
Tato studie se zabývá skrytými významy v reklamě a je zaměřena na jejich rozluštění ve verbální a vizuální rovině. Práce je založena na teorii o významu a zabývá se jím především z pohledu sémiotiky. V úvahu jsou brány také teorie pragmatiky, parajazyka a sémantiky. V této práci je znak považován za základní jednotku jazyka a jeho význam se skládá z konotací, denotací, signifikací a jiných přístupů, které ovlivňují význam. Praktická část uvádí čtyři druhy reklamy a na jejich základě se snaží poukázat na skryté a často na emocích postavené významy. Bylo navrhnuto, že spotřebitelé, kteří jsou si vědomi přesvědčovacích technik, jsou vystaveni menší nevědomé manipulaci v rozhodovacím procesu. |
cs |
dc.format |
58 s., 5 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
1415674 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
sémiotika
|
cs |
dc.subject |
znak
|
cs |
dc.subject |
význam
|
cs |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
semiotic perspective
|
en |
dc.subject |
sign
|
en |
dc.subject |
meaning
|
en |
dc.title |
Anglický jazyk prodeje a přesvědčující formulace v reklamě na internetu a v tisku. Nejpřesvědčivější anglcká slova marketingu. Východisko: Lidé kupují na základě emocí. |
cs |
dc.title.alternative |
English Language of Sales and Persuasive Messages in the Internet and Press Advertising. The Most Persuasive Words of English Marketing. Assumption: People Buy on Emotions. |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Nemčoková, Katarína |
|
dc.date.accepted |
2008-06-17 |
|
dc.description.abstract-translated |
The current study deals with the hidden meanings in advertising and is aimed at its decoding in visual and verbal level. The work is based upon theory of meaning perceived mainly from the semiotic perspective. Other theories such as pragmatics, paralanguage and semantics are considered. In the current study sign is considered as a base unit of language and its meaning comprises of connotation, denotation, signification, and other approaches that affect its meaning. The analysis presents four advertising categories and on its bases tries to point out the hidden and often emotionally based meanings. Suggestion has been made that the more conscious of persuasive techniques the consumers are the less they are exposed to unconscious manipulation in the consumer decision making. |
en |
dc.description.department |
Ústav jazyků |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/99
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
English for Business Administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Filologie |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Philology |
en |
dc.identifier.stag |
8505
|
|
dc.date.assigned |
2008-01-29 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
reklama
|
cs |
local.subject |
manipulace (psychologie)
|
cs |
local.subject |
emoce pozitivní
|
cs |
local.subject |
advertising
|
en |
local.subject |
manipulation (psychology)
|
en |
local.subject |
positive emotions
|
en |