Herní vývoj pomocí nástroje SFML
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Ulrich, Adam
|
|
| dc.contributor.author |
Fencl, Václav
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:10:51Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:10:51Z |
|
| dc.date.issued |
2025-07-25 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/59067
|
|
| dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce řeší téma herního vývoje pomocí nástroje SFML, jeho moduly a metody. Nejprve popisuje jeho teoretické fungování. Následně vysvětluje praktické využití této knihovny a problémy se kterými se uživatel může potýkat pomocí několika menších demonstračních aplikací, které se věnují individuálním funkcionalitám SFML. K řešení byla použita knihovna SFML verze 2.6.2 a 3.0.0 a vývojové prostředí Visual Studio 2022. Výsledkem této práce je několik menších aplikací a hra Pong, která tyto funkcionality spojila do fungujícího finálního produktu. Přínosem práce je ukázat, že SFML představuje vhodný nástroj pro výukové účely a zároveň poskytuje začínajícím vývojářům vhled do základních principů vývoje her v C++. |
|
| dc.format |
73 |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
SFML
|
cs |
| dc.subject |
herní vývoj
|
cs |
| dc.subject |
C++
|
cs |
| dc.subject |
pong
|
cs |
| dc.subject |
2D hry
|
cs |
| dc.subject |
herní smyčka
|
cs |
| dc.subject |
SFML
|
en |
| dc.subject |
game development
|
en |
| dc.subject |
C++
|
en |
| dc.subject |
pong
|
en |
| dc.subject |
2D games
|
en |
| dc.subject |
game loop
|
en |
| dc.title |
Herní vývoj pomocí nástroje SFML |
|
| dc.title.alternative |
Game Development Using the SFML Tool |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Krňávek, Jan |
|
| dc.date.accepted |
2025-09-10 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis describes game development using the SFML library, its modules and functions. It outlines functionality of each individual module on a theoretical level. Thesis also shows practical use, along with common problems an average user may encounter via set of smaller applications that focuses on individual functionalities of SFML. The practical solution uses SFML version 2.6.2 & 3.0.0 and Visual Studio 2022. This thesis results in a set of smaller applications and fully functional game Pong that combined multiple functionalities demonstrated by those smaller applications. The thesis shows that SFML is a suitable tool for educational purposes while also providing beginner developers with a practical insight into the fundamental principles of game programming in C++. |
|
| dc.description.department |
Ústav informatiky a umělé inteligence |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Softwarové inženýrství |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Software Engineering |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Applied Informatics |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Softwarové inženýrství |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Software Engineering |
en |
| dc.identifier.stag |
72048
|
|
| dc.date.submitted |
2025-08-22 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account