Herní vývoj pomocí nástroje SFML

DSpace Repository

Language: English čeština 

Herní vývoj pomocí nástroje SFML

Show simple item record

dc.contributor.advisor Ulrich, Adam
dc.contributor.author Fencl, Václav
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:10:51Z
dc.date.available 2025-12-10T23:10:51Z
dc.date.issued 2025-07-25
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/59067
dc.description.abstract Tato bakalářská práce řeší téma herního vývoje pomocí nástroje SFML, jeho moduly a metody. Nejprve popisuje jeho teoretické fungování. Následně vysvětluje praktické využití této knihovny a problémy se kterými se uživatel může potýkat pomocí několika menších demonstračních aplikací, které se věnují individuálním funkcionalitám SFML. K řešení byla použita knihovna SFML verze 2.6.2 a 3.0.0 a vývojové prostředí Visual Studio 2022. Výsledkem této práce je několik menších aplikací a hra Pong, která tyto funkcionality spojila do fungujícího finálního produktu. Přínosem práce je ukázat, že SFML představuje vhodný nástroj pro výukové účely a zároveň poskytuje začínajícím vývojářům vhled do základních principů vývoje her v C++.
dc.format 73
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject SFML cs
dc.subject herní vývoj cs
dc.subject C++ cs
dc.subject pong cs
dc.subject 2D hry cs
dc.subject herní smyčka cs
dc.subject SFML en
dc.subject game development en
dc.subject C++ en
dc.subject pong en
dc.subject 2D games en
dc.subject game loop en
dc.title Herní vývoj pomocí nástroje SFML
dc.title.alternative Game Development Using the SFML Tool
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Krňávek, Jan
dc.date.accepted 2025-09-10
dc.description.abstract-translated This bachelor's thesis describes game development using the SFML library, its modules and functions. It outlines functionality of each individual module on a theoretical level. Thesis also shows practical use, along with common problems an average user may encounter via set of smaller applications that focuses on individual functionalities of SFML. The practical solution uses SFML version 2.6.2 & 3.0.0 and Visual Studio 2022. This thesis results in a set of smaller applications and fully functional game Pong that combined multiple functionalities demonstrated by those smaller applications. The thesis shows that SFML is a suitable tool for educational purposes while also providing beginner developers with a practical insight into the fundamental principles of game programming in C++.
dc.description.department Ústav informatiky a umělé inteligence
dc.thesis.degree-discipline Softwarové inženýrství cs
dc.thesis.degree-discipline Software Engineering en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Applied Informatics en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Softwarové inženýrství cs
dc.thesis.degree-program Software Engineering en
dc.identifier.stag 72048
dc.date.submitted 2025-08-22


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account