Projekt využití nástrojů marketingového mixu pro získávání nových zákazníků vybrané společnosti
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Kozák, Vratislav
|
|
| dc.contributor.author |
Ferencová, Marie
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:10:51Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:10:51Z |
|
| dc.date.issued |
2025-07-04 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/59062
|
|
| dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá využitím marketingového mixu k získávání nových zákazníků ve společnosti Veganstore.cz, která se specializuje na prodej veganských produktů. Cílem je analyzovat současné marketingové aktivity podniku, zhodnotit jejich efektivitu a navrhnout opatření pro zvýšení zákaznické základny. Teoretická část vymezuje klíčové pojmy v oblasti marketingového mixu, prostředí a výzkumu. Praktická část zahrnuje analýzu marketingové situace firmy, SWOT a PESTE analýzu, dotazníkové šetření a rozhovor s majitelem. Projektová část obsahuje návrh osmi akčních plánů zaměřených na jednotlivé prvky marketingového mixu, doplněných o časovou, nákladovou a rizikovou analýzu. Výsledkem je soubor doporučení pro efektivní oslovení nových zákazníků a posílení pozice firmy na trhu. |
|
| dc.format |
137 s. (211 782 znaků). |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
marketingový mix
|
cs |
| dc.subject |
zákazník
|
cs |
| dc.subject |
marketing
|
cs |
| dc.subject |
marketingové prostředí
|
cs |
| dc.subject |
PESTE analýza
|
cs |
| dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
| dc.subject |
marketing mix
|
en |
| dc.subject |
customer
|
en |
| dc.subject |
marketing
|
en |
| dc.subject |
marketing environment
|
en |
| dc.subject |
PESTE analysis
|
en |
| dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
| dc.title |
Projekt využití nástrojů marketingového mixu pro získávání nových zákazníků vybrané společnosti |
|
| dc.title.alternative |
Project of Using Marketing Mix Tools to Acquire New Customers of a Selected Company |
|
| dc.type |
diplomová práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Fafílek, Michael |
|
| dc.date.accepted |
2025-09-02 |
|
| dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis deals with the use of the marketing mix to acquire new customers for Veganstore.cz, a company specializing in vegan products. The aim is to analyze current marketing activities, evaluate their effectiveness, and propose measures to expand the customer base. The theoretical part defines key concepts of the marketing mix, environment, and research. The practical part includes an analysis of the company's marketing situation, SWOT and PESTE analyses, a questionnaire survey, and an interview with the owner. The project section presents eight action plans focused on optimizing individual elements of the marketing mix, including time, cost, and risk analyses. The outcome is a set of recommendations to help the company attract new customers and strengthen its market position. |
|
| dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Marketing management |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Management |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Management a marketing |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Management and Marketing |
en |
| dc.identifier.stag |
72039
|
|
| dc.date.submitted |
2025-08-07 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account