The Project of Creating a Business Strategy for a New Private High School

DSpace Repository

Language: English čeština 

The Project of Creating a Business Strategy for a New Private High School

Show simple item record

dc.contributor.advisor Kwarteng, Michael Adu
dc.contributor.author Vláhová, Alžběta
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:10:50Z
dc.date.available 2025-12-10T23:10:50Z
dc.date.issued 2025-02-10
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/59053
dc.description.abstract Diplomová práce se věnuje projektu podnikové strategie nové soukromé střední školy v Královehradeckém kraji v České republice. Cílem práce bylo zjistit, zda nabídka středoškolského vzdělání v regionu odpovídá aktuálním trendům v oblasti vzdělávání a marketingu, jaký typ školy v regionu chybí a navrhnout nový koncept školy v souladu s výsledky průzkumu trhu. Teoretická část se věnuje tématům firemních strategií, marketingu a aplikovanému marketingu ve školství. Druhá část se zaměřuje na analýzu současného prostředí a průzkumu trhu mezi žáky 9. tříd základních škol a jejich rodiči. Ve třetí části je navržen projekt komplexní podnikové strategie školy s důrazem na značku, design a marketingovou komunikaci. Projekt je podroben časové, nákladové a rizikové analýze. Práce poukazuje na nedostatky v úrovni středoškolského vzdělávání v regionu a reflektuje aktuální potřeby studentů obzvlášť v oblasti mezinárodního přístupu k výuce.
dc.format 191
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject marketing cs
dc.subject marketing ve školství cs
dc.subject marketingová komunikace cs
dc.subject značka cs
dc.subject design cs
dc.subject marketing en
dc.subject school marketing en
dc.subject marketing communication en
dc.subject brand en
dc.subject design en
dc.title The Project of Creating a Business Strategy for a New Private High School
dc.title.alternative The Project of Creating a Business Strategy for a New Private High School
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Chovancová, Miloslava
dc.date.accepted 2025-09-03
dc.description.abstract-translated This diploma thesis focuses on the business strategy project of a new private high school in the Hradec Králové Region in the Czech Republic. The aim of the thesis was to determine whether the high school education offered in the region corresponds to current trends in education and marketing, what type of school is missing in the region, and to propose a new school concept in line with the results of the market research. The theoretical part deals with the topics of company strategies, marketing and applied marketing in education. The second part focuses on the analysis of current environment and market research among 9th grade primary school pupils and their parents. The third part proposes a comprehensive business strategy for the school with an emphasis on the brand, design and marketing communication. The project is subjected to time, cost and risk analyses. The thesis points out shortcomings in the level of high school education in the region and reflects the current needs of students, especially in the area of international approach to teaching.
dc.description.department Ústav managementu a marketingu
dc.thesis.degree-discipline Design management cs
dc.thesis.degree-discipline Design Management en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Ing.
dc.thesis.degree-program Management a marketing cs
dc.thesis.degree-program Management and Marketing en
dc.identifier.stag 70969
dc.date.submitted 2025-08-04


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account