[NEOBHÁJENO] Vztah k jinakosti žáků II. stupně ZŠ
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Hladík, Jakub
|
|
| dc.contributor.author |
Mlček Imrýšková, Hana
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:10:50Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:10:50Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-08 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/59028
|
|
| dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá vztahem k jinakosti u žáků druhého stupně základní školy. Teoretická část vymezuje klíčové pojmy spojené s jinakostí, popisuje její vnímání v dětském kolektivu a analyzuje vliv komunikace a genderových stereotypů. V praktické části je prostřednictvím kvantitativního výzkumu zkoumáno, jak žáci jinakost vnímají, co považují za odlišnost a jak hodnotí spolužáky, kteří se nějakým způsobem odlišují. Cílem práce je poukázat na význam včasného rozpoznání různých forem jinakosti a podpořit pedagogickou práci s těmito tématy tak, aby pozitivně ovlivňovala třídní klima a mezilidské vztahy mezi žáky. |
|
| dc.format |
86 s. (139652 znaků) |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
jinakost
|
cs |
| dc.subject |
žáci druhého stupně
|
cs |
| dc.subject |
školní klima
|
cs |
| dc.subject |
mezilidské vztahy
|
cs |
| dc.subject |
vnímání odlišnosti
|
cs |
| dc.subject |
komunikace ve třídě
|
cs |
| dc.subject |
genderové stereotypy
|
cs |
| dc.subject |
pedagogická intervence
|
cs |
| dc.subject |
otherness
|
en |
| dc.subject |
lower secondary school pupils
|
en |
| dc.subject |
classroom climate
|
en |
| dc.subject |
interpersonal relationships
|
en |
| dc.subject |
perception of difference
|
en |
| dc.subject |
classroom communication
|
en |
| dc.subject |
gender stereotypes
|
en |
| dc.subject |
pedagogical intervention
|
en |
| dc.title |
[NEOBHÁJENO] Vztah k jinakosti žáků II. stupně ZŠ |
|
| dc.title.alternative |
[NEOBHÁJENO] Relationship to the Otherness of Pupils at the Second Stage of Primary School |
|
| dc.type |
diplomová práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Petr Šafránková, Anna |
|
| dc.date.accepted |
2025-09-08 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis explores attitudes towards otherness among lower secondary school pupils. The theoretical part defines key concepts related to otherness, describes how it is perceived in peer groups, and analyses the influence of communication and gender stereotypes. The practical part is based on quantitative research and examines how pupils perceive otherness, what they consider to be different, and how they evaluate peers who deviate from the norm. The aim of the thesis is to highlight the importance of early identification of various forms of otherness and to support pedagogical work with these topics in order to positively influence classroom climate and peer relationships. |
|
| dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
| dc.description.result |
neobhájeno |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
| dc.identifier.stag |
69872
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-16 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account