[NEOBHÁJENO] Vztah k jinakosti žáků II. stupně ZŠ

DSpace Repository

Language: English čeština 

[NEOBHÁJENO] Vztah k jinakosti žáků II. stupně ZŠ

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hladík, Jakub
dc.contributor.author Mlček Imrýšková, Hana
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:10:50Z
dc.date.available 2025-12-10T23:10:50Z
dc.date.issued 2025-01-08
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/59028
dc.description.abstract Tato diplomová práce se zabývá vztahem k jinakosti u žáků druhého stupně základní školy. Teoretická část vymezuje klíčové pojmy spojené s jinakostí, popisuje její vnímání v dětském kolektivu a analyzuje vliv komunikace a genderových stereotypů. V praktické části je prostřednictvím kvantitativního výzkumu zkoumáno, jak žáci jinakost vnímají, co považují za odlišnost a jak hodnotí spolužáky, kteří se nějakým způsobem odlišují. Cílem práce je poukázat na význam včasného rozpoznání různých forem jinakosti a podpořit pedagogickou práci s těmito tématy tak, aby pozitivně ovlivňovala třídní klima a mezilidské vztahy mezi žáky.
dc.format 86 s. (139652 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject jinakost cs
dc.subject žáci druhého stupně cs
dc.subject školní klima cs
dc.subject mezilidské vztahy cs
dc.subject vnímání odlišnosti cs
dc.subject komunikace ve třídě cs
dc.subject genderové stereotypy cs
dc.subject pedagogická intervence cs
dc.subject otherness en
dc.subject lower secondary school pupils en
dc.subject classroom climate en
dc.subject interpersonal relationships en
dc.subject perception of difference en
dc.subject classroom communication en
dc.subject gender stereotypes en
dc.subject pedagogical intervention en
dc.title [NEOBHÁJENO] Vztah k jinakosti žáků II. stupně ZŠ
dc.title.alternative [NEOBHÁJENO] Relationship to the Otherness of Pupils at the Second Stage of Primary School
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Petr Šafránková, Anna
dc.date.accepted 2025-09-08
dc.description.abstract-translated This diploma thesis explores attitudes towards otherness among lower secondary school pupils. The theoretical part defines key concepts related to otherness, describes how it is perceived in peer groups, and analyses the influence of communication and gender stereotypes. The practical part is based on quantitative research and examines how pupils perceive otherness, what they consider to be different, and how they evaluate peers who deviate from the norm. The aim of the thesis is to highlight the importance of early identification of various forms of otherness and to support pedagogical work with these topics in order to positively influence classroom climate and peer relationships.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.description.result neobhájeno
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 69872
dc.date.submitted 2025-04-16


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account