Člen LGBTQIA+ komunity jako klient nízkoprahového zařízení pro děti a mládež

DSpace Repository

Language: English čeština 

Člen LGBTQIA+ komunity jako klient nízkoprahového zařízení pro děti a mládež

Show simple item record

dc.contributor.advisor Včelařová, Hana
dc.contributor.author Vrtková, Nela
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:10:04Z
dc.date.available 2025-12-10T23:10:04Z
dc.date.issued 2025-01-23
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/58099
dc.description.abstract Tato práce se zaměřuje na význam nízkoprahového zařízení pro děti a mládež v procesu utváření identity dospívajících, kteří se identifikují jako součást LGBTQIA+ komunity. Pomocí kvalitativního výzkumu jsou zkoumány prožitky mladých lidí a jejich zkušenosti s nízkoprahovým zařízením jako podpůrným a bezpečným prostorem. Práce se opírá o teoretická východiska z oblasti sociální pedagogiky, zejména o koncepty identity, dospívání, inkluze a prevence sociálního vyloučení. Součástí je analýza role pracovníků nízkoprahového zařízení v procesu podpory LGBTQIA+ mládeže. Důraz je kladen na interakci mezi pracovníkem a klientem, na význam přijetí, důvěry a možnosti sdílení osobních témat bez obav z odmítnutí. V práci jsou rovněž diskutovány heteronormativní společenské tlaky, se kterými se mladí lidé mohou potýkat. Text nabízí návrhy na posílení podpory LGBTQIA+ dospívajících v rámci nízkoprahových služeb z pohledu sociálně-pedagogické praxe.
dc.format 89 s (172 133 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject bezpečné prostředí cs
dc.subject coming out cs
dc.subject dospívání cs
dc.subject identita cs
dc.subject LGBTQIA+ cs
dc.subject nízkoprahové zařízení pro děti a mládež cs
dc.subject podpora cs
dc.subject pracovník NZDM cs
dc.subject adolescence en
dc.subject coming out en
dc.subject identity en
dc.subject LGBTQIA+ en
dc.subject low-threshold facility for children and youth en
dc.subject safe space en
dc.subject staff en
dc.subject support en
dc.title Člen LGBTQIA+ komunity jako klient nízkoprahového zařízení pro děti a mládež
dc.title.alternative A Member of the LGBTQIA+ Community as a Client of a Low-threshold Facility for Children and Youth
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Hladík, Jakub
dc.date.accepted 2025-06-09
dc.description.abstract-translated This thesis focuses on the significance of low-threshold facilities for children and youth in the identity formation process of adolescents who identify as part of the LGBTQIA+ community. Through qualitative research, it explores the experiences of young people and their interactions with low-threshold facilities as a supportive and safe space. The work is grounded in theoretical frameworks from social pedagogy, particularly the concepts of identity, adolescence, inclusion, and the prevention of social exclusion. It includes an analysis of the role of staff in supporting LGBTQIA+ youth. Emphasis is placed on the interaction between staff and clients, highlighting the importance of acceptance, trust, and sharing personal topics without fear of rejection. The thesis also discusses heteronormative societal pressures that young people may face. The text offers suggestions for strengthening support for LGBTQIA+ adolescents within low-threshold services from the perspective of social pedagogical practice.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 70694
dc.date.submitted 2025-04-22


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account