Člen LGBTQIA+ komunity jako klient nízkoprahového zařízení pro děti a mládež
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Včelařová, Hana
|
|
| dc.contributor.author |
Vrtková, Nela
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:10:04Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:10:04Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-23 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/58099
|
|
| dc.description.abstract |
Tato práce se zaměřuje na význam nízkoprahového zařízení pro děti a mládež v procesu utváření identity dospívajících, kteří se identifikují jako součást LGBTQIA+ komunity. Pomocí kvalitativního výzkumu jsou zkoumány prožitky mladých lidí a jejich zkušenosti s nízkoprahovým zařízením jako podpůrným a bezpečným prostorem. Práce se opírá o teoretická východiska z oblasti sociální pedagogiky, zejména o koncepty identity, dospívání, inkluze a prevence sociálního vyloučení. Součástí je analýza role pracovníků nízkoprahového zařízení v procesu podpory LGBTQIA+ mládeže. Důraz je kladen na interakci mezi pracovníkem a klientem, na význam přijetí, důvěry a možnosti sdílení osobních témat bez obav z odmítnutí. V práci jsou rovněž diskutovány heteronormativní společenské tlaky, se kterými se mladí lidé mohou potýkat. Text nabízí návrhy na posílení podpory LGBTQIA+ dospívajících v rámci nízkoprahových služeb z pohledu sociálně-pedagogické praxe. |
|
| dc.format |
89 s (172 133 znaků) |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
bezpečné prostředí
|
cs |
| dc.subject |
coming out
|
cs |
| dc.subject |
dospívání
|
cs |
| dc.subject |
identita
|
cs |
| dc.subject |
LGBTQIA+
|
cs |
| dc.subject |
nízkoprahové zařízení pro děti a mládež
|
cs |
| dc.subject |
podpora
|
cs |
| dc.subject |
pracovník NZDM
|
cs |
| dc.subject |
adolescence
|
en |
| dc.subject |
coming out
|
en |
| dc.subject |
identity
|
en |
| dc.subject |
LGBTQIA+
|
en |
| dc.subject |
low-threshold facility for children and youth
|
en |
| dc.subject |
safe space
|
en |
| dc.subject |
staff
|
en |
| dc.subject |
support
|
en |
| dc.title |
Člen LGBTQIA+ komunity jako klient nízkoprahového zařízení pro děti a mládež |
|
| dc.title.alternative |
A Member of the LGBTQIA+ Community as a Client of a Low-threshold Facility for Children and Youth |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-09 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This thesis focuses on the significance of low-threshold facilities for children and youth in the identity formation process of adolescents who identify as part of the LGBTQIA+ community. Through qualitative research, it explores the experiences of young people and their interactions with low-threshold facilities as a supportive and safe space. The work is grounded in theoretical frameworks from social pedagogy, particularly the concepts of identity, adolescence, inclusion, and the prevention of social exclusion. It includes an analysis of the role of staff in supporting LGBTQIA+ youth. Emphasis is placed on the interaction between staff and clients, highlighting the importance of acceptance, trust, and sharing personal topics without fear of rejection. The thesis also discusses heteronormative societal pressures that young people may face. The text offers suggestions for strengthening support for LGBTQIA+ adolescents within low-threshold services from the perspective of social pedagogical practice. |
|
| dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
| dc.identifier.stag |
70694
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-22 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account