Role asistenta pedagoga při primárním vzdělávání žáků s tělesným postižením
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Hanková, Magdalena
|
|
| dc.contributor.author |
Vrágová, Zuzana
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:10:04Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:10:04Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-23 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/58097
|
|
| dc.description.abstract |
Bakalářská práce zkoumá roli asistenta pedagoga při inkluzivním vzdělávání žáků s vrozeným tělesným postižením na prvním stupni základních škol. Teoretická část poskytuje přehled definic, příčin a možností rehabilitace, dále pak právní rámec a opatření pro inkluzi. Praktická část vychází z rozhovorů se šesti asistenty z oblasti Zlínského kraje, jejichž zkušenosti doplňují teoretický rámec praxe. |
|
| dc.format |
70 s. |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
asistent pedagoga
|
cs |
| dc.subject |
inkluzivní vzdělávání
|
cs |
| dc.subject |
žáci s vrozeným tělesným postižením
|
cs |
| dc.subject |
primární vzdělávání
|
cs |
| dc.subject |
speciální vzdělávací potřeby
|
cs |
| dc.subject |
podpora ve vzdělávání
|
cs |
| dc.subject |
teaching assistant
|
en |
| dc.subject |
inclusive education
|
en |
| dc.subject |
pupils with congenital physical disabilities
|
en |
| dc.subject |
primary education
|
en |
| dc.subject |
special educational needs
|
en |
| dc.subject |
educational support
|
en |
| dc.title |
Role asistenta pedagoga při primárním vzdělávání žáků s tělesným postižením |
|
| dc.title.alternative |
The Role of a Teaching Assistant in the Primary Education of Pupils with Physical Disabilities |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Kroutilová Nováková, Radana |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-09 |
|
| dc.description.abstract-translated |
The Bachelor's thesis examines the role of the teaching assistant in the inclusive education of students with congenital physical disabilities at the primary level of elementary schools. The theoretical section provides an overview of definitions, underlying causes, and rehabilitation options, along with the legal framework and measures supporting inclusion. The practical section is based on interviews with six teaching assistants from the Zlín Region, whose experiences complement the theoretical framework of practice. |
|
| dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
| dc.identifier.stag |
70692
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-28 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account