Školní wellbeing a resilience žáků druhého stupně základních škol

DSpace Repository

Language: English čeština 

Školní wellbeing a resilience žáků druhého stupně základních škol

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hladík, Jakub
dc.contributor.author Vaculík, Michal
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:10:04Z
dc.date.available 2025-12-10T23:10:04Z
dc.date.issued 2025-01-23
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/58093
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá školním wellbeingem a resiliencí žáků druhého stupně základních škol. Práce má teoreticko-empirický charakter a uplatňuje kvantitativní výzkumné metody. Výzkumný nástroj se skládá ze dvou standardizovaných dotazníků. Cílem bakalářské práce je zjistit vztahy a jejich sílu mezi jednotlivými subškálami resilience a celkovou úrovní školního wellbeingu u žáků druhého stupně základních škol. Dále chceme zjistit, zda žáci s vyšší úrovní školního wellbeingu vykazují také vyšší úroveň resilience v jednotlivých subškálách. V teoretické části práce popisujeme pojem wellbeing, školní wellbeing žáků a zabýváme se problémy s duševním zdravím u dospívajících. Následně zde vymezujeme pojem resilience, zabýváme se resiliencí žáků a teoretickými východisky, na jejichž základě byl vytvořen použitý výzkumný nástroj k měření resilience žáků.
dc.format 92
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject školní wellbeing cs
dc.subject duševní zdraví cs
dc.subject resilience cs
dc.subject adolescence cs
dc.subject sociálně-ekologický přístup cs
dc.subject school wellbeing en
dc.subject mental health en
dc.subject resilience en
dc.subject adolescence en
dc.subject socio-ecological approach en
dc.title Školní wellbeing a resilience žáků druhého stupně základních škol
dc.title.alternative School Wellbeing and Resilience of Secondary School Students
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Hrbáčková, Karla
dc.date.accepted 2025-06-09
dc.description.abstract-translated The bachelor's thesis deals with school wellbeing and resilience of secondary school pupils. The thesis has a theoretical-empirical character and applies quantitative research methods. The research instrument consists of two standardized questionnaires. The aim of the bachelor's thesis is to find out the relationships and their strength between the different subscales of resilience and the overall level of school wellbeing in secondary school pupils. Furthermore, we want to find out whether pupils with higher levels of school wellbeing also show higher levels of resilience in each subscale. In the theoretical part of the thesis, we describe the concept of wellbeing, school wellbeing of pupils and discuss mental health problems in adolescents. Subsequently, we define the concept of resilience, discuss the resilience of pupils and the theoretical basis on which the research instrument used to measure pupils' resilience was developed.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 70687
dc.date.submitted 2025-04-23


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account