Školní wellbeing a resilience žáků druhého stupně základních škol
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Hladík, Jakub
|
|
| dc.contributor.author |
Vaculík, Michal
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:10:04Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:10:04Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-23 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/58093
|
|
| dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá školním wellbeingem a resiliencí žáků druhého stupně základních škol. Práce má teoreticko-empirický charakter a uplatňuje kvantitativní výzkumné metody. Výzkumný nástroj se skládá ze dvou standardizovaných dotazníků. Cílem bakalářské práce je zjistit vztahy a jejich sílu mezi jednotlivými subškálami resilience a celkovou úrovní školního wellbeingu u žáků druhého stupně základních škol. Dále chceme zjistit, zda žáci s vyšší úrovní školního wellbeingu vykazují také vyšší úroveň resilience v jednotlivých subškálách. V teoretické části práce popisujeme pojem wellbeing, školní wellbeing žáků a zabýváme se problémy s duševním zdravím u dospívajících. Následně zde vymezujeme pojem resilience, zabýváme se resiliencí žáků a teoretickými východisky, na jejichž základě byl vytvořen použitý výzkumný nástroj k měření resilience žáků. |
|
| dc.format |
92 |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
školní wellbeing
|
cs |
| dc.subject |
duševní zdraví
|
cs |
| dc.subject |
resilience
|
cs |
| dc.subject |
adolescence
|
cs |
| dc.subject |
sociálně-ekologický přístup
|
cs |
| dc.subject |
school wellbeing
|
en |
| dc.subject |
mental health
|
en |
| dc.subject |
resilience
|
en |
| dc.subject |
adolescence
|
en |
| dc.subject |
socio-ecological approach
|
en |
| dc.title |
Školní wellbeing a resilience žáků druhého stupně základních škol |
|
| dc.title.alternative |
School Wellbeing and Resilience of Secondary School Students |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-09 |
|
| dc.description.abstract-translated |
The bachelor's thesis deals with school wellbeing and resilience of secondary school pupils. The thesis has a theoretical-empirical character and applies quantitative research methods. The research instrument consists of two standardized questionnaires. The aim of the bachelor's thesis is to find out the relationships and their strength between the different subscales of resilience and the overall level of school wellbeing in secondary school pupils. Furthermore, we want to find out whether pupils with higher levels of school wellbeing also show higher levels of resilience in each subscale. In the theoretical part of the thesis, we describe the concept of wellbeing, school wellbeing of pupils and discuss mental health problems in adolescents. Subsequently, we define the concept of resilience, discuss the resilience of pupils and the theoretical basis on which the research instrument used to measure pupils' resilience was developed. |
|
| dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
| dc.identifier.stag |
70687
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-23 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account