Využití digitálních technologií v primárním vzdělávání žáků se zrakovým postižením

DSpace Repository

Language: English čeština 

Využití digitálních technologií v primárním vzdělávání žáků se zrakovým postižením

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hanková, Magdalena
dc.contributor.author Smetanová, Hana
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:10:01Z
dc.date.available 2025-12-10T23:10:01Z
dc.date.issued 2025-01-23
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/58025
dc.description.abstract Tato bakalářská práce se zabývá využitím digitálních technologií ve vzdělávání žáků s těžkým zrakovým postižením v prostředí běžné základní školy. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretický rámec vychází z oblasti zrakového postižení, digitálních a asistivních technologií a inkluzivního primárního vzdělávání. Praktická část vychází z kvalitativního výzkumu realizovaného pomocí polostrukturovaných rozhovorů s devíti participanty na základní škole. Empirickým cílem práce bylo zjistit a popsat, jakou mají žáci s těžkým zrakovým postižením zkušenost s využíváním digitálních technologií ve vzdělávacím procesu primárního vzdělávání. Získaná data byla zpracována pomocí designu Zakotvené teorie se všemi třemi úrovněmi kódování. Na základě výsledků této práce jsou formulovány doporučení do praxe, které poukazují na konkrétní oblasti, kde je možné vzdělávací podporu žáků se zrakovým postižením pomocí implementace digitálních technologií dále rozvíjet.
dc.format 88
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject asistivní technologie cs
dc.subject digitální technologie cs
dc.subject inkluzivní vzdělávání cs
dc.subject základní škola cs
dc.subject žák se zrakovým postižením cs
dc.subject assistive technologies en
dc.subject digital technologies en
dc.subject inclusive education en
dc.subject primary school en
dc.subject pupil with visual impairment en
dc.title Využití digitálních technologií v primárním vzdělávání žáků se zrakovým postižením
dc.title.alternative The Use of Digital Technologies in the Primary Education of Pupils with Visual Impairments
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Kroutilová Nováková, Radana
dc.date.accepted 2025-06-06
dc.description.abstract-translated This bachelor's thesis explores the use of digital technologies in the education of pupils with severe visual impairments within mainstream primary schools. The thesis is divided into a theoretical and an empirical section. The theoretical framework draws on themes related to visual impairment, digital and assistive technologies, and inclusive primary education. The empirical part is based on qualitative research conducted through semi-structured interviews with nine participants attending primary school. The empirical aim of the study was to examine and describe the experiences of pupils with severe visual impairments in relation to their use of digital technologies in the context of primary education. The data were analysed using grounded theory design, incorporating all three levels of coding. Based on the findings, the thesis formulates practical recommendations that highlight specific areas where educational support for pupils with visual impairments can be further developed through the effective implementation of digital technologies.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 70597
dc.date.submitted 2025-04-14


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account