Využití digitálních technologií v primárním vzdělávání žáků se zrakovým postižením
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Hanková, Magdalena
|
|
| dc.contributor.author |
Smetanová, Hana
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:10:01Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:10:01Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-23 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/58025
|
|
| dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá využitím digitálních technologií ve vzdělávání žáků s těžkým zrakovým postižením v prostředí běžné základní školy. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretický rámec vychází z oblasti zrakového postižení, digitálních a asistivních technologií a inkluzivního primárního vzdělávání. Praktická část vychází z kvalitativního výzkumu realizovaného pomocí polostrukturovaných rozhovorů s devíti participanty na základní škole. Empirickým cílem práce bylo zjistit a popsat, jakou mají žáci s těžkým zrakovým postižením zkušenost s využíváním digitálních technologií ve vzdělávacím procesu primárního vzdělávání. Získaná data byla zpracována pomocí designu Zakotvené teorie se všemi třemi úrovněmi kódování. Na základě výsledků této práce jsou formulovány doporučení do praxe, které poukazují na konkrétní oblasti, kde je možné vzdělávací podporu žáků se zrakovým postižením pomocí implementace digitálních technologií dále rozvíjet. |
|
| dc.format |
88 |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
asistivní technologie
|
cs |
| dc.subject |
digitální technologie
|
cs |
| dc.subject |
inkluzivní vzdělávání
|
cs |
| dc.subject |
základní škola
|
cs |
| dc.subject |
žák se zrakovým postižením
|
cs |
| dc.subject |
assistive technologies
|
en |
| dc.subject |
digital technologies
|
en |
| dc.subject |
inclusive education
|
en |
| dc.subject |
primary school
|
en |
| dc.subject |
pupil with visual impairment
|
en |
| dc.title |
Využití digitálních technologií v primárním vzdělávání žáků se zrakovým postižením |
|
| dc.title.alternative |
The Use of Digital Technologies in the Primary Education of Pupils with Visual Impairments |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Kroutilová Nováková, Radana |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-06 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis explores the use of digital technologies in the education of pupils with severe visual impairments within mainstream primary schools. The thesis is divided into a theoretical and an empirical section. The theoretical framework draws on themes related to visual impairment, digital and assistive technologies, and inclusive primary education. The empirical part is based on qualitative research conducted through semi-structured interviews with nine participants attending primary school. The empirical aim of the study was to examine and describe the experiences of pupils with severe visual impairments in relation to their use of digital technologies in the context of primary education. The data were analysed using grounded theory design, incorporating all three levels of coding. Based on the findings, the thesis formulates practical recommendations that highlight specific areas where educational support for pupils with visual impairments can be further developed through the effective implementation of digital technologies. |
|
| dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
| dc.identifier.stag |
70597
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-14 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account