Klima třídy na 2. stupni základní školy
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
| dc.contributor.author |
Sekáčová, Veronika
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:10:01Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:10:01Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-23 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/58024
|
|
| dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou školního klimatu na 2. stupni základní školy. Školní třída není pouze místem vzdělávání, ale také prostředím pro socializaci, budování vztahů a rozvoj klíčových kompetencí, které ovlivňují život žáků i jejich budoucí uplatnění ve společnosti. Práce analyzuje aktuální a preferované klima školní třídy a zkoumá rozdíly v jeho vnímání z pohledu pohlaví. Cílem je zjistit, jak žáci vnímají současné prostředí ve třídě, co by si přáli zlepšit, a jakým způsobem se jejich vnímání liší mezi chlapci a dívkami.K výzkumu jsme použili standardizovaný dotazník CES. |
|
| dc.format |
72 s. |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
Školní třída
|
cs |
| dc.subject |
žák
|
cs |
| dc.subject |
klima školní třídy
|
cs |
| dc.subject |
prostředí
|
cs |
| dc.subject |
klima výuky
|
cs |
| dc.subject |
Classroom
|
en |
| dc.subject |
student
|
en |
| dc.subject |
classroom climate
|
en |
| dc.subject |
environment
|
en |
| dc.subject |
teaching climate
|
en |
| dc.title |
Klima třídy na 2. stupni základní školy |
|
| dc.title.alternative |
Classroom Climate at the Second Stage of Elementary School |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-09 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis addresses the issue of classroom climate at the lower secondary level of elementary school. A classroom is not only a place for education but also an environment for socialization, relationship-building, and the development of key competencies that influence students' lives and their future integration into society. The thesis analyzes the current and preferred classroom climate and examines differences in its perception based on gender. The aim is to identify how students perceive the current environment in the classroom, what they would like to improve, and how their perceptions differ between boys and girls. For the research, we used the standardized CES questionnaire. |
|
| dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
| dc.identifier.stag |
70595
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-24 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account