dc.contributor.advisor |
Kozák, Vratislav
|
|
dc.contributor.author |
Spáčilová, Lucie
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-16T14:42:27Z |
|
dc.date.issued |
2008-05-05 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/5774
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá projektem zvýšení konkurenceschopnosti společnosti Meopta - optika, s.r.o. Práce je rozdělena do tří částí. Teoretická část zahrnuje vysvětlení pojmů marketing, konkurenceschopnost, marketingové řízení, marketingová komunikace a marketingový výzkum. Analytická část se věnuje představení společnosti a analýze SWOT. Marketingový průzkum je proveden pomocí dotazníku (osobní dotazování). V poslední části jsou uvedeny návrhy a doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti společnosti. Ta jsou podrobena analýze nákladů a rizika. |
cs |
dc.format |
92 s., 28 s. obr. příloh. |
cs |
dc.format.extent |
2631706 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 05.05.2038 |
|
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
marketingové řízení
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
marketingový výzkum
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
analýza nákladů a rizika
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
en |
dc.subject |
the marketing leading
|
en |
dc.subject |
the marketing communication
|
en |
dc.subject |
the marketing research
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
risk and cost analysis
|
en |
dc.title |
Projekt využití marketingové komunikace ke zvýšení konkurenceschopnosti firmy Meopta - optika, s.r.o. na českém trhu s puškohledy |
cs |
dc.title.alternative |
Project of utilization marketing communication to increase competitiveness company Meopta - optika, s.r.o. on the Czech markt with the riflescopes |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jemelková, Martina |
|
dc.date.accepted |
2008-05-29 |
|
dc.date.vskp-available |
2038-05-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis deals with project of improvement competitive advantage of company Meopta - optika, s.r.o. The thesis is divided into three main parts. The theoretical part includes the definition of the marketing, competitiveness, the marketing leading, the marketing communication and the marketing research. The analytic part attends to introduction of the company and the SWOT analysis. The marketing research is realized by means of the questionnaire (personal questioning). The final part of my thesis includes the suggestions and recommendations for increase competitiveness company. They proposals are put under control cost and risk analysis. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/174
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.rights.auth |
IP |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and management |
en |
dc.identifier.stag |
8321
|
|
dc.date.assigned |
2008-03-14 |
|
utb.result.grade |
A |
|