VR hra pro výuku zapojování elektrických obvodů

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

VR hra pro výuku zapojování elektrických obvodů

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Dlabaja, Štěpán
dc.contributor.author Němec, Lukáš
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:09:50Z
dc.date.available 2025-12-10T23:09:50Z
dc.date.issued 2024-10-27
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/57735
dc.description.abstract Tato diplomová práce se zaměřuje na návrh, vývoj a využití výukové VR aplikace pro výuku základních principů elektrických obvodů. Cílem je vytvořit interaktivní nástroj, který podpoří pochopení abstraktních elektrotechnických konceptů prostřednictvím simulace v prostředí virtuální reality. Teoretická část práce popisuje přínosy VR ve vzdělávání, principy fungování elektrických obvodů, využití gamifikace, pedagogické přístupy i ergonomické a etické aspekty. Praktická část dokumentuje analýzu požadavků, návrh a implementaci VR aplikace s využitím platformy Unity. Součástí práce je také uživatelské testování a reflexe výsledků. Výsledná aplikace demonstruje potenciál VR pro efektivní, bezpečnou a motivující výuku technických předmětů.
dc.format 83 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject virtuální realita cs
dc.subject výukové hry cs
dc.subject elektrické obvody cs
dc.subject Unity cs
dc.subject HTC Vive cs
dc.subject virtual reality en
dc.subject educational games en
dc.subject electric circuits en
dc.subject Unity en
dc.subject HTC Vive en
dc.title VR hra pro výuku zapojování elektrických obvodů
dc.title.alternative VR Game for Teaching the Assembly of Electrical Circuits
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Uhlíř, Filip
dc.date.accepted 2025-06-18
dc.description.abstract-translated This thesis focuses on the design, development, and educational use of a virtual reality (VR) application aimed at teaching the fundamentals of electrical circuits. The goal is to create an interactive tool that supports the understanding of abstract electrotechnical concepts through simulation in a VR environment. The theoretical part of the thesis explores the benefits of VR in education, the principles of electrical circuits, gamification, pedagogical approaches, as well as ergonomic and ethical aspects. The practical part documents the requirements analysis, the design and implementation of the VR application using the Unity platform. The work also includes user testing and evaluation of the results. The final application demonstrates the potential of VR for effective, safe, and motivating teaching of technical subjects.
dc.description.department Ústav informatiky a umělé inteligence
dc.thesis.degree-discipline Softwarové inženýrství cs
dc.thesis.degree-discipline Software Engineering en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Applied Informatics en
dc.thesis.degree-name Ing.
dc.thesis.degree-program Informační technologie cs
dc.thesis.degree-program Information Technologies en
dc.identifier.stag 70136
dc.date.submitted 2025-05-30


Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit

K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory.

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet