Vývoj Unity assetu pro automatické generování bludišť

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Vývoj Unity assetu pro automatické generování bludišť

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Vývoj Unity assetu pro automatické generování bludišť
Autor: Mikeska, Mikuláš
Vedoucí: Vogeltanz, Tomáš
Abstrakt: Cílem této diplomové práce je návrh a implementace nástroje pro generování bludišť v herním enginu Unity, který umožňuje tvorbu různých typů bludišť pro počítačové hry. Nástroj podporuje generování bludišť s více patry a obsahuje editační režim pro manuální úpravy zdí a také minimapu pro orientaci hráče v prostředí. Teoretická část se věnuje herním enginům Unity, Unreal Engine a Godot, popisuje jejich rozdíly. Dále objasňuje rozdíl mezi labyrintem a bludištěm a popisuje vlastnosti perfektního bludiště. Součástí této části je také analýza různých algoritmů pro generování bludišť, včetně jejich výhod a nevýhod. Praktická část se zaměřuje na vývoj nástroje v Unity, testování výkonu algoritmů a porovnání jejich efektivity. Nástroj umožňuje generování bludišť náhodně nebo na základě obrázku, podporuje čtvercové i hexagonové mřížky, kontrolu propojenosti buněk a ověření řešitelnosti bludiště. Kromě toho obsahuje vlastní shader a využívá dynamické zobrazení bludiště pomocí chunků.
URI: http://hdl.handle.net/10563/57730
Datum: 2024-10-27
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav informatiky a umělé inteligence
Studijní obor: Softwarové inženýrství


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit

K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory.

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet