Vývoj Unity assetu pro automatické generování bludišť
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
|
Název:
|
Vývoj Unity assetu pro automatické generování bludišť |
| Autor: |
Mikeska, Mikuláš
|
| Vedoucí: |
Vogeltanz, Tomáš
|
|
Abstrakt:
|
Cílem této diplomové práce je návrh a implementace nástroje pro generování bludišť v herním enginu Unity, který umožňuje tvorbu různých typů bludišť pro počítačové hry. Nástroj podporuje generování bludišť s více patry a obsahuje editační režim pro manuální úpravy zdí a také minimapu pro orientaci hráče v prostředí. Teoretická část se věnuje herním enginům Unity, Unreal Engine a Godot, popisuje jejich rozdíly. Dále objasňuje rozdíl mezi labyrintem a bludištěm a popisuje vlastnosti perfektního bludiště. Součástí této části je také analýza různých algoritmů pro generování bludišť, včetně jejich výhod a nevýhod. Praktická část se zaměřuje na vývoj nástroje v Unity, testování výkonu algoritmů a porovnání jejich efektivity. Nástroj umožňuje generování bludišť náhodně nebo na základě obrázku, podporuje čtvercové i hexagonové mřížky, kontrolu propojenosti buněk a ověření řešitelnosti bludiště. Kromě toho obsahuje vlastní shader a využívá dynamické zobrazení bludiště pomocí chunků. |
|
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/57730
|
|
Datum:
|
2024-10-27 |
|
Dostupnost:
|
Bez omezení |
|
Ústav:
|
Ústav informatiky a umělé inteligence |
|
Studijní obor:
|
Softwarové inženýrství |
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
|
K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory.
|
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet