Pracovní činnosti učitele mateřské školy pohledem rodičů

DSpace Repository

Language: English čeština 

Pracovní činnosti učitele mateřské školy pohledem rodičů

Show simple item record

dc.contributor.advisor Deutscherová, Beáta
dc.contributor.author Večerková, Eva
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:09:48Z
dc.date.available 2025-12-10T23:09:48Z
dc.date.issued 2025-01-08
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/57677
dc.description.abstract Tato bakalářská práce se zaměřuje na pohled rodičů na pracovní činnosti učitele mateřské školy. Teoretická část popisuje profesi učitele v předškolním vzdělávání, jeho kompetence, denní režim v mateřské škole a formy spolupráce s rodinou. Praktická část je založena na kvalitativním výzkumu, konkrétně na analýze rozhovorů s rodiči dětí navštěvujících mateřskou školu. Pomocí otevřeného kódování byly identifikovány oblasti, které rodiče nejčastěji vnímají - každodenní činnosti, osobnost učitele, spolupráce s rodiči, společenské vnímání profese, podpora dítěte a přístup k digitálním technologiím. Výsledky ukazují, že rodiče si uvědomují komplexnost práce učitele a oceňují jeho lidský přístup a schopnost navázat důvěryhodný vztah jak s dítětem, tak s rodinou.
dc.format 68
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject profesní kompetence cs
dc.subject role učitele cs
dc.subject osobnost učitele cs
dc.subject spolupráce s rodiči cs
dc.subject pracovní činnosti učitele MŠ cs
dc.subject professional competence en
dc.subject teacher's role en
dc.subject teacher's personality en
dc.subject cooperation with parents en
dc.subject work activities of a kindergarten en
dc.title Pracovní činnosti učitele mateřské školy pohledem rodičů
dc.title.alternative The Work Activities of a Kindergarten Teacher from the Perspective of Parents
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Zderčík, Antonín
dc.date.accepted 2025-06-03
dc.description.abstract-translated This bachelor thesis focuses on the perception of preschool teacher's work activities from the parents' point of view. The theoretical part describes the profession of a kindergarten teacher, his/her competencies, daily routine in preschool and forms of cooperation with families. The practical part is based on qualitative research, specifically on the analysis of interviews conducted with parents of children attending preschool. Through open coding, several areas most frequently mentioned by parents were identified - everyday teacher tasks, personality traits, cooperation with parents, public perception of the profession, child support and the use of digital technologies. The findings show that parents are aware of the complexity of the teacher's role and appreciate a humane approach and the ability to build trust with both children and their families.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 70047
dc.date.submitted 2025-04-24


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account