| dc.contributor.advisor |
Deutscherová, Beáta
|
|
| dc.contributor.author |
Večerková, Eva
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:48Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:48Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-08 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57677
|
|
| dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zaměřuje na pohled rodičů na pracovní činnosti učitele mateřské školy. Teoretická část popisuje profesi učitele v předškolním vzdělávání, jeho kompetence, denní režim v mateřské škole a formy spolupráce s rodinou. Praktická část je založena na kvalitativním výzkumu, konkrétně na analýze rozhovorů s rodiči dětí navštěvujících mateřskou školu. Pomocí otevřeného kódování byly identifikovány oblasti, které rodiče nejčastěji vnímají - každodenní činnosti, osobnost učitele, spolupráce s rodiči, společenské vnímání profese, podpora dítěte a přístup k digitálním technologiím. Výsledky ukazují, že rodiče si uvědomují komplexnost práce učitele a oceňují jeho lidský přístup a schopnost navázat důvěryhodný vztah jak s dítětem, tak s rodinou. |
|
| dc.format |
68 |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
profesní kompetence
|
cs |
| dc.subject |
role učitele
|
cs |
| dc.subject |
osobnost učitele
|
cs |
| dc.subject |
spolupráce s rodiči
|
cs |
| dc.subject |
pracovní činnosti učitele MŠ
|
cs |
| dc.subject |
professional competence
|
en |
| dc.subject |
teacher's role
|
en |
| dc.subject |
teacher's personality
|
en |
| dc.subject |
cooperation with parents
|
en |
| dc.subject |
work activities of a kindergarten
|
en |
| dc.title |
Pracovní činnosti učitele mateřské školy pohledem rodičů |
|
| dc.title.alternative |
The Work Activities of a Kindergarten Teacher from the Perspective of Parents |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Zderčík, Antonín |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-03 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis focuses on the perception of preschool teacher's work activities from the parents' point of view. The theoretical part describes the profession of a kindergarten teacher, his/her competencies, daily routine in preschool and forms of cooperation with families. The practical part is based on qualitative research, specifically on the analysis of interviews conducted with parents of children attending preschool. Through open coding, several areas most frequently mentioned by parents were identified - everyday teacher tasks, personality traits, cooperation with parents, public perception of the profession, child support and the use of digital technologies. The findings show that parents are aware of the complexity of the teacher's role and appreciate a humane approach and the ability to build trust with both children and their families. |
|
| dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
| dc.identifier.stag |
70047
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-24 |
|