| dc.contributor.advisor |
Navrátilová, Hana
|
|
| dc.contributor.author |
Škývarová, Karolina
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:48Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:48Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-08 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57667
|
|
| dc.description.abstract |
Bakalářská práce aplikačního typu se zabývá rozvojem čtenářské pregramotnosti u dítěte předškolního věku v heterogenní třídě prostřednictvím systematické práce s příběhem a je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce sumarizuje teoretické poznatky o etapách čtenářství, čtenářské pregramotnosti, heterogenních třídách a jejich vlivu na rozvoj dítěte, dále o společném čtení, práci s příběhem a na závěr poznatky o čtenářských strategiích. V praktické části této bakalářské práce je vytvořena sada čtenářských lekcí a aktivit podporující rozvoj předčtenářských dovedností. Prezentován je jejich průběh ověření ve vybrané mateřské škole a na základě výsledné evaluace lekcí bylo zpracováno doporučení pro praxi mateřských škol. |
|
| dc.format |
96 s., obrazové přílohy 4 s. |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
čtenářství
|
cs |
| dc.subject |
čtenářská pregramotnost
|
cs |
| dc.subject |
čtenářské strategie
|
cs |
| dc.subject |
heterogenní třídy
|
cs |
| dc.subject |
příběh
|
cs |
| dc.subject |
sociální učení
|
cs |
| dc.subject |
readership
|
en |
| dc.subject |
pre-reading literacy
|
en |
| dc.subject |
reading strategies
|
en |
| dc.subject |
mixed-age classes
|
en |
| dc.subject |
story
|
en |
| dc.subject |
social learning
|
en |
| dc.title |
Práce s příběhem k rozvoji čtenářské pregramotnosti v heterogenní třídě |
|
| dc.title.alternative |
Working with a Story to Develop Pre-reading Literacy in a Mixed-age Class |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Jančík Petrová, Zuzana |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-03 |
|
| dc.description.abstract-translated |
The bachelor's thesis of the application type deals with the development of reading pre-literacy in a preschool child in a mixed-age classes using story work and is divided info a theoretical and pactical part. The theoretical part of the thesis summarizes theoretical knowledge aboout the stages of reading, reading pre-literacy, mixed-age classes and their influence on the development of the child, about shared reading and story work and, finally knowledge about reading strategies. In the practical part of this bachelor's thesis, a set of reading lessons and activities supporting the development of pre-reading skills is created. The course of their verification in a selected kindergarten is presented and, based on the resulting evaluation of the lessons, recommendations for kindergarten practise were developed. |
|
| dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
| dc.identifier.stag |
70033
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-22 |
|