Práce s příběhem k rozvoji čtenářské pregramotnosti v heterogenní třídě

DSpace Repository

Language: English čeština 

Práce s příběhem k rozvoji čtenářské pregramotnosti v heterogenní třídě

Show simple item record

dc.contributor.advisor Navrátilová, Hana
dc.contributor.author Škývarová, Karolina
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:09:48Z
dc.date.available 2025-12-10T23:09:48Z
dc.date.issued 2025-01-08
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/57667
dc.description.abstract Bakalářská práce aplikačního typu se zabývá rozvojem čtenářské pregramotnosti u dítěte předškolního věku v heterogenní třídě prostřednictvím systematické práce s příběhem a je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce sumarizuje teoretické poznatky o etapách čtenářství, čtenářské pregramotnosti, heterogenních třídách a jejich vlivu na rozvoj dítěte, dále o společném čtení, práci s příběhem a na závěr poznatky o čtenářských strategiích. V praktické části této bakalářské práce je vytvořena sada čtenářských lekcí a aktivit podporující rozvoj předčtenářských dovedností. Prezentován je jejich průběh ověření ve vybrané mateřské škole a na základě výsledné evaluace lekcí bylo zpracováno doporučení pro praxi mateřských škol.
dc.format 96 s., obrazové přílohy 4 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject čtenářství cs
dc.subject čtenářská pregramotnost cs
dc.subject čtenářské strategie cs
dc.subject heterogenní třídy cs
dc.subject příběh cs
dc.subject sociální učení cs
dc.subject readership en
dc.subject pre-reading literacy en
dc.subject reading strategies en
dc.subject mixed-age classes en
dc.subject story en
dc.subject social learning en
dc.title Práce s příběhem k rozvoji čtenářské pregramotnosti v heterogenní třídě
dc.title.alternative Working with a Story to Develop Pre-reading Literacy in a Mixed-age Class
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Jančík Petrová, Zuzana
dc.date.accepted 2025-06-03
dc.description.abstract-translated The bachelor's thesis of the application type deals with the development of reading pre-literacy in a preschool child in a mixed-age classes using story work and is divided info a theoretical and pactical part. The theoretical part of the thesis summarizes theoretical knowledge aboout the stages of reading, reading pre-literacy, mixed-age classes and their influence on the development of the child, about shared reading and story work and, finally knowledge about reading strategies. In the practical part of this bachelor's thesis, a set of reading lessons and activities supporting the development of pre-reading skills is created. The course of their verification in a selected kindergarten is presented and, based on the resulting evaluation of the lessons, recommendations for kindergarten practise were developed.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 70033
dc.date.submitted 2025-04-22


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account