Trestání dětí předškolního věku pohledem rodičů
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Kolumber, Tereza
|
|
| dc.contributor.author |
Stašová, Nela
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:48Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:48Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-08 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57665
|
|
| dc.description.abstract |
Bakalářská práce se věnuje tématu trestání dětí předškolního věku pohledem rodičů. Teoretická část vymezuje klíčové pojmy související s výchovnými strategiemi a formami trestu. Praktická část se opírá o kvalitativní výzkum realizovaný prostřednictvím sedmi polostrukturovaných rozhovorů s rodiči dětí předškolního věku, které byly analyzovány a interpretovány pomocí techniky "otevřeného kódování" a "vyložení karet". Hlavním cílem práce je zjistit, jak rodiče přistupují k trestání dětí předškolního věku. |
|
| dc.format |
58 s. (111 009). |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
rodina
|
cs |
| dc.subject |
výchova
|
cs |
| dc.subject |
výchovné styly
|
cs |
| dc.subject |
motivace
|
cs |
| dc.subject |
odměny
|
cs |
| dc.subject |
trest
|
cs |
| dc.subject |
family
|
en |
| dc.subject |
upbringing
|
en |
| dc.subject |
educational styles
|
en |
| dc.subject |
motivation
|
en |
| dc.subject |
rewards
|
en |
| dc.subject |
punishment
|
en |
| dc.title |
Trestání dětí předškolního věku pohledem rodičů |
|
| dc.title.alternative |
Punishment of Preschool Children from the Perspective of Parents |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Obonya, Juraj |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-03 |
|
| dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis is devoted to the topic of punishing preschool children from the parents' point of view. The theoretical part defines key concepts related to educational strategies and forms of punishment. The practical part is based on qualitative research conducted through seven semi-structured interviews with parents of preschool children, which were analysed and interpreted using the 'open coding' and 'card laying' techniques. The main aim of the study is to find out how parents approach the punishment of preschool children. |
|
| dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
| dc.identifier.stag |
70030
|
|
| dc.date.submitted |
2025-05-02 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account