Vybrané příklady k výuce nové informatiky na základních školách
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Dulík, Tomáš
|
|
dc.contributor.author |
Vrbík, Zdeněk
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:17:04Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:17:04Z |
|
dc.date.issued |
2023-11-05 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56761
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce v úvodu teoretické části analyzuje aktuální situaci stran výuky informatiky v českém základním školství a to mj. i po stránce materiálně didaktických prostředků, technického vybavení, finanční situace a vyhlídek na nejbližší období. V praktické části pak přináší vybrané příklady k výuce tematických celků "Data, informace a modelování" a "Algoritmizace a programování" podle RVP pro základní vzdělávání. Uvedené příklady lze prakticky realizovat buď zcela bez jakéhokoliv technického vybavení, nebo jen se základním vybavením pro výuku ICT, které je na školách běžně k dispozici. |
|
dc.format |
99 s. (144 108 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
výuka informatiky
|
cs |
dc.subject |
učební pomůcky
|
cs |
dc.subject |
informatické myšlení
|
cs |
dc.subject |
algoritmizace
|
cs |
dc.subject |
kódování
|
cs |
dc.subject |
modelování
|
cs |
dc.subject |
želví grafika
|
cs |
dc.subject |
dvojková soustava
|
cs |
dc.subject |
komprese dat
|
cs |
dc.subject |
třídění
|
cs |
dc.subject |
řešení problémů
|
cs |
dc.subject |
teaching informatics
|
en |
dc.subject |
teaching aids
|
en |
dc.subject |
computational thinking
|
en |
dc.subject |
algorithmization
|
en |
dc.subject |
coding
|
en |
dc.subject |
modeling
|
en |
dc.subject |
turtle graphics
|
en |
dc.subject |
binary numeral system
|
en |
dc.subject |
data compression
|
en |
dc.subject |
sorting
|
en |
dc.subject |
problem solving
|
en |
dc.title |
Vybrané příklady k výuce nové informatiky na základních školách |
|
dc.title.alternative |
Selected Exercises for Teaching new Informatics in Primary Schools |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Sedláček, Michal |
|
dc.date.accepted |
2024-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
In the introduction to the theoretical part, this diploma thesis analyzes the current situation of computer science teaching in Czech elementary schools, including in terms of didactic resources, technical equipment, financial situation and prospects for the near future. In the practical part, it presents selected exercises for teaching the thematic units "Data, information and modeling" and "Algorithmization and programming" according to Framework Educational Program for basic education. The given exercises can be practically implemented either completely without any technical equipment, or with only basic equipment for teaching ICT, which is normally available in schools. |
|
dc.description.department |
Ústav informatiky a umělé inteligence |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství informatiky pro střední školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
IT Education at Secondary Schools |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Applied Informatics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Inženýrská informatika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Engineering Informatics |
en |
dc.identifier.stag |
66761
|
|
dc.date.submitted |
2024-05-07 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account