Analyza marketingového mixu vybrané společnosti
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Fafílek, Michael
|
|
dc.contributor.author |
Suchánková, Marie
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:17:02Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:17:02Z |
|
dc.date.issued |
2024-02-05 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56707
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zaměřuje na analyzu současného stavu marketingového mixu ve vybraném rodinném vinařství. Hlavním cílem je provést komplexní analyzu současného stavu všech prvků marketingového mixu a předložit návrhy pro jejich zlepšení. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vypracovány literární poznatky v oblasti marketingového mixu a strategickych situačních analyz. Praktická část se zabyvá analyzou současného stavu nástrojů marketingového mixu vybraného vinařství. K zjištění zákaznickych preferencí je použito dotazníkové šetření. Dále jsou také provedeny analyzy marketingového prostředí pomocí vybranych situačních analyz. V závěru práce jsou prezentovány návrhy, jedním z nich je zavedení nealkoholickych vín. Tyto návrhy vedou ke konkurenční vyhodě, zlepšení marketingové komunikace a uspokojení zákaznickych potřeb. |
|
dc.format |
91 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
marketingovy mix
|
cs |
dc.subject |
PEST analyza
|
cs |
dc.subject |
Porterova analyza pěti konkurenčních sil
|
cs |
dc.subject |
SWOT analyza
|
cs |
dc.subject |
vinařství
|
cs |
dc.subject |
marketing mix
|
en |
dc.subject |
PEST analysis
|
en |
dc.subject |
Porter's five forces analysis
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
wine industry
|
en |
dc.title |
Analyza marketingového mixu vybrané společnosti |
|
dc.title.alternative |
Analysis of the Marketing Mix in the Selected Company |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kramoliš, Jan |
|
dc.date.accepted |
2024-06-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis focuses on the analysis of the current state of the marketing mix in a selected family winery. The main objective is to make a comprehensive analysis of the current state of all elements of the marketing mix and to make suggestions for their improvement. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. In the theoretical part, the literature findings in the field of marketing mix and strategic situational analysis are elaborated. The practical part deals with the analysis of the current state of marketing mix tools of the selected Winery. A questionnaire survey is used to determine customer preferences. Also, there are performer analyses of the marketing environment by using selected situational analyses. At the end of the thesis, suggestions are presented, one of them is the introduction of non-alkoholic wines. These suggestions lead to competitive advantage, improved marketing communication and satisfaction of customer needs. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Ekonomika a management podniku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Business Economics and Management |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
67148
|
|
dc.date.submitted |
2024-05-16 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account