Vnímaná zdatnost v řízení školní třídy u učitelů základních škol

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vnímaná zdatnost v řízení školní třídy u učitelů základních škol

Show simple item record

dc.contributor.advisor Janíková, Marcela
dc.contributor.author Kudelová, Kristýna
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:17:00Z
dc.date.available 2024-07-23T13:17:00Z
dc.date.issued 2024-01-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/56661
dc.description.abstract Tato diplomová práce se věnuje vnímanou zdatností v oblasti managementu třídy u učitelů na 1. stupni základní školy. Především jde o jejich schopnosti v oblastech managementu chování a managementu výuky. Hlavním cílem této práce je zjistit, na jaké úrovni vnímané zdatnosti v řízení třídy se učitelé 1. stupně základních škol nacházejí. Teoretická část se zabývá nejen vymezením pojmu self-efficacy, ale také učitelem v roli manažera. Objasnění těchto pojmů bude stěžejní pro orientaci v praktické části. Pro výzkum je zvolen kvantitativní charakter, a sice dotazníkové šetření. Data jsou vyhodnocena pomocí popisné a testové analýzy. Díky těmto technikám se ukázalo, že učitelé 1. stupně základní školy se vnímají jako lehce nadprůměrně zdatní v řízení třídy bez ohledu na délku praxe. Při porovnání úrovně vnímané zdatnosti v oblasti managementu chování a managementu výuky bylo zjištěno, že učitele se cítí téměř stejně zdatní v obou částech managementu třídy.
dc.format 109 689
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject řízení třídy cs
dc.subject manažerské dovednosti učitele cs
dc.subject vnímaná zdatnost cs
dc.subject učitel cs
dc.subject sebepojetí cs
dc.subject classroom management en
dc.subject teacher management skills en
dc.subject self-efficacy en
dc.subject teacher en
dc.subject selfconcept en
dc.title Vnímaná zdatnost v řízení školní třídy u učitelů základních škol
dc.title.alternative Teachers Classroom Management Self-Efficacy in Primary Education
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Pavelková, Marie
dc.date.accepted 2024-05-15
dc.description.abstract-translated This thesis deals is about self-efficacy in classroom management in primary school teachers. The main aim of this work is to find at what level of self-efficacy in classroom management primary school teachers are located. Also important for this work is the theoretical part, which deals not only with the definition of the concept of self-efficacy, but also with the teacher in the role of manager. This is quantitatively oriented research. The questionnaire survey method was used to determine the self-efficacy. Descriptive and test analysis was used to evaluate the data. The results are neatly parsed into charts and tables in which we can find that primary school teachers perceive themselves as self-efficacy in classroom management regardless of length of experience, which has disproved the hypothesis. After comparing the self-efficacy from the behavioral management and instrictional management sectors, it was found that teachers felt similarly proficient in both managements.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 67553
dc.date.submitted 2024-04-18


Files in this item

Files Size Format View Description
kudelová_2024_dp.pdf 1.341Mb PDF View/Open None
kudelová_2024_op.docx 26.24Kb Unknown View/Open None
kudelová_2024_vp.docx 28.85Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account