dc.contributor.advisor |
Janíková, Marcela
|
|
dc.contributor.author |
Kudelová, Kristýna
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:17:00Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:17:00Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56661
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se věnuje vnímanou zdatností v oblasti managementu třídy u učitelů na 1. stupni základní školy. Především jde o jejich schopnosti v oblastech managementu chování a managementu výuky. Hlavním cílem této práce je zjistit, na jaké úrovni vnímané zdatnosti v řízení třídy se učitelé 1. stupně základních škol nacházejí. Teoretická část se zabývá nejen vymezením pojmu self-efficacy, ale také učitelem v roli manažera. Objasnění těchto pojmů bude stěžejní pro orientaci v praktické části. Pro výzkum je zvolen kvantitativní charakter, a sice dotazníkové šetření. Data jsou vyhodnocena pomocí popisné a testové analýzy. Díky těmto technikám se ukázalo, že učitelé 1. stupně základní školy se vnímají jako lehce nadprůměrně zdatní v řízení třídy bez ohledu na délku praxe. Při porovnání úrovně vnímané zdatnosti v oblasti managementu chování a managementu výuky bylo zjištěno, že učitele se cítí téměř stejně zdatní v obou částech managementu třídy. |
|
dc.format |
109 689 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
řízení třídy
|
cs |
dc.subject |
manažerské dovednosti učitele
|
cs |
dc.subject |
vnímaná zdatnost
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
sebepojetí
|
cs |
dc.subject |
classroom management
|
en |
dc.subject |
teacher management skills
|
en |
dc.subject |
self-efficacy
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
selfconcept
|
en |
dc.title |
Vnímaná zdatnost v řízení školní třídy u učitelů základních škol |
|
dc.title.alternative |
Teachers Classroom Management Self-Efficacy in Primary Education |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pavelková, Marie |
|
dc.date.accepted |
2024-05-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals is about self-efficacy in classroom management in primary school teachers. The main aim of this work is to find at what level of self-efficacy in classroom management primary school teachers are located. Also important for this work is the theoretical part, which deals not only with the definition of the concept of self-efficacy, but also with the teacher in the role of manager. This is quantitatively oriented research. The questionnaire survey method was used to determine the self-efficacy. Descriptive and test analysis was used to evaluate the data. The results are neatly parsed into charts and tables in which we can find that primary school teachers perceive themselves as self-efficacy in classroom management regardless of length of experience, which has disproved the hypothesis. After comparing the self-efficacy from the behavioral management and instrictional management sectors, it was found that teachers felt similarly proficient in both managements. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
67553
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-18 |
|