Vnímaná zdatnost v řízení školní třídy u učitelů základních škol

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Vnímaná zdatnost v řízení školní třídy u učitelů základních škol

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Vnímaná zdatnost v řízení školní třídy u učitelů základních škol
Autor: Kudelová, Kristýna
Vedoucí: Janíková, Marcela
Abstrakt: Tato diplomová práce se věnuje vnímanou zdatností v oblasti managementu třídy u učitelů na 1. stupni základní školy. Především jde o jejich schopnosti v oblastech managementu chování a managementu výuky. Hlavním cílem této práce je zjistit, na jaké úrovni vnímané zdatnosti v řízení třídy se učitelé 1. stupně základních škol nacházejí. Teoretická část se zabývá nejen vymezením pojmu self-efficacy, ale také učitelem v roli manažera. Objasnění těchto pojmů bude stěžejní pro orientaci v praktické části. Pro výzkum je zvolen kvantitativní charakter, a sice dotazníkové šetření. Data jsou vyhodnocena pomocí popisné a testové analýzy. Díky těmto technikám se ukázalo, že učitelé 1. stupně základní školy se vnímají jako lehce nadprůměrně zdatní v řízení třídy bez ohledu na délku praxe. Při porovnání úrovně vnímané zdatnosti v oblasti managementu chování a managementu výuky bylo zjištěno, že učitele se cítí téměř stejně zdatní v obou částech managementu třídy.
URI: http://hdl.handle.net/10563/56661
Datum: 2024-01-15
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav školní pedagogiky
Studijní obor: Učitelství pro 1. stupeň základní školy


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit Popis
kudelová_2024_dp.pdf 1.341Mb PDF Zobrazit/otevřít None
kudelová_2024_op.docx 26.24Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None
kudelová_2024_vp.docx 28.85Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet