Vnímaná zdatnost v řízení školní třídy u učitelů základních škol
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Vnímaná zdatnost v řízení školní třídy u učitelů základních škol |
Autor: |
Kudelová, Kristýna
|
Vedoucí: |
Janíková, Marcela
|
Abstrakt:
|
Tato diplomová práce se věnuje vnímanou zdatností v oblasti managementu třídy u učitelů na 1. stupni základní školy. Především jde o jejich schopnosti v oblastech managementu chování a managementu výuky. Hlavním cílem této práce je zjistit, na jaké úrovni vnímané zdatnosti v řízení třídy se učitelé 1. stupně základních škol nacházejí. Teoretická část se zabývá nejen vymezením pojmu self-efficacy, ale také učitelem v roli manažera. Objasnění těchto pojmů bude stěžejní pro orientaci v praktické části. Pro výzkum je zvolen kvantitativní charakter, a sice dotazníkové šetření. Data jsou vyhodnocena pomocí popisné a testové analýzy. Díky těmto technikám se ukázalo, že učitelé 1. stupně základní školy se vnímají jako lehce nadprůměrně zdatní v řízení třídy bez ohledu na délku praxe. Při porovnání úrovně vnímané zdatnosti v oblasti managementu chování a managementu výuky bylo zjištěno, že učitele se cítí téměř stejně zdatní v obou částech managementu třídy. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/56661
|
Datum:
|
2024-01-15 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav školní pedagogiky |
Studijní obor:
|
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet