Návrh strategie pro budování osobní značky v on-line marketingu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Soukalová, Radomila
|
|
dc.contributor.author |
Hrabinová, Vendula
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:59Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:59Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56642
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá návrhem strategie budování osobní značky se zaměřením na komunikační strategii. Práce analyzuje obsahovou stránku komunikace na platformách Instagram, TikTok a LinkedIn. Teoretická část je zaměřena na témata podnikání na volné noze, charakteristiku on-line marketingu a důvody, proč on-line marketing využívat pro budování osobní značky. V této části jsou vyzdviženy aktuální trendy v on-line marketingu, pomocí kterých je budována osobní značka. Praktická část se soustředí na proces identifikace konkurentů působících na zvolených platformách. Praktická část se zabývá porovnáním vybrané osobní značky s konkurenčními značkami. Výstupem jsou popsané komunikační prvky, jenž dělají konkurenční značky úspěšnější. V této části je obsažena Porterova analýza, ze které vyplývají kritická místa v dané oblasti. Projektová část řeší konkrétní návrh, implementaci a komunikační plán na sociální média pro osobní značku. |
|
dc.format |
95 s. (151 992) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
osobní značka
|
cs |
dc.subject |
on-line marketing
|
cs |
dc.subject |
strategie
|
cs |
dc.subject |
podnikatel
|
cs |
dc.subject |
sociální média
|
cs |
dc.subject |
sociální sítě
|
cs |
dc.subject |
Instagram
|
cs |
dc.subject |
TikTok
|
cs |
dc.subject |
LinkedIn
|
cs |
dc.subject |
personal brand
|
en |
dc.subject |
on-line marketing
|
en |
dc.subject |
strategy
|
en |
dc.subject |
entrepreneur
|
en |
dc.subject |
social media
|
en |
dc.subject |
social networks
|
en |
dc.title |
Návrh strategie pro budování osobní značky v on-line marketingu |
|
dc.title.alternative |
Strategy Proposal for a Personal Brand Building in On-line Marketing |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šikl-Burešová, Eva |
|
dc.date.accepted |
2024-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with the design of the personal branding strategy with the focus on communication strategy. The thesis analyses the content side of communication on Instagram, TikTok and LinkedIn platforms. The theoretical part focuses on the topics of freelance business, the characteristics of on-line marketing and the reasons to use on-line marketing for personal branding. This part highlights the current trends in on-line marketing through which a personal brand is built. The practical part focuses on the process of identifying competitors operating on the chosen platforms. The practical part deals with the comparison of the selected personal brand with competing brands. The output is a description of the communication elements that make competing brands more successful. This part includes Porter's analysis, which shows the critical points in the area. The project section addresses the specific design, implementation and communication plan on social media for the personal brand. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.identifier.stag |
68405
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-12 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account