Metakognice v procesu řešení slovních úloh u žáků ZŠ v programu Začít spolu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Zgarbová, Petra
|
|
dc.contributor.author |
Janštová, Veronika
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:57Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:57Z |
|
dc.date.issued |
2023-12-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56590
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá problematikou metakognice v procesu řešení slovních úloh u žáků ZŠ v programu Začít spolu. Účelem výzkumu bylo odhalit celkovou míru úspěšnosti řešení rutinních a nerutinních slovních úloh v matematice a úroveň off-line metakognice u těchto žáků. Dalším záměrem bylo zjistit, zda existuje souvislost mezi mírou úspěšnosti řešení slovních úloh v matematice a úrovní off-line metakognice. Výzkumný vzorek tvořilo 470 žáků 4. a 5. tříd z 11 ZŠ v České republice. Byla naměřena nízká míra úspěšnosti řešení nerutinních slovních úloh oproti těm rutinním. Dalším zajímavým zjištěním bylo, že žáci, kteří byli úspěšní v řešení slovních úloh, dosahovali významně vyšší úrovně off-line metakognice než žáci, kteří byli v řešení matematických slovních úloh neúspěšní. |
|
dc.format |
89 s. (154 441 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Metakognice
|
cs |
dc.subject |
on-line metakognice
|
cs |
dc.subject |
off-line metakognice
|
cs |
dc.subject |
matematika
|
cs |
dc.subject |
predikce
|
cs |
dc.subject |
sebehodnocení
|
cs |
dc.subject |
řešení rutinních slovních úloh
|
cs |
dc.subject |
řešení nerutinních slovních úloh
|
cs |
dc.subject |
program Začít spolu
|
cs |
dc.subject |
konstruktivismus
|
cs |
dc.subject |
žáci mladšího školního věku
|
cs |
dc.subject |
Metacognition
|
en |
dc.subject |
on-line metacognition
|
en |
dc.subject |
off-line metacognition
|
en |
dc.subject |
mathematics
|
en |
dc.subject |
prediction
|
en |
dc.subject |
self-evaluation
|
en |
dc.subject |
solving routine word mathematical problems
|
en |
dc.subject |
solving non-routine word mathematical problems
|
en |
dc.subject |
Start Together programme
|
en |
dc.subject |
constructivism
|
en |
dc.subject |
elementary school children
|
en |
dc.title |
Metakognice v procesu řešení slovních úloh u žáků ZŠ v programu Začít spolu |
|
dc.title.alternative |
Metacognition in the Process of Solving Word Problems in Elementary School Pupils in the 'Start Together' Programme |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Suchánková, Eliška |
|
dc.date.accepted |
2024-05-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with the issue of metacognition in the process of solving word problems among primary school students in the Start Together programme. The aim of the research was to uncover the overall success rate in solving routine and non-routine word problems in mathematics, as well as the level of off-line metacognition among these students. Another objective was to determine whether there is a correlation between the success rate in solving word problems in mathematics and the level of off-line metacognition. The research sample consisted of 470 students from the 4th and 5th grade from 11 primary schools in the Czech Republic. A low success rate in solving non-routine word problems compared to routine ones was observed. Another interesting finding was that students who were successful in solving word problems achieved significantly higher level of off-line metacognition than students who were unsuccessful in solving mathematical word problems. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
66429
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-18 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account