Metakognice v procesu řešení slovních úloh u žáků ZŠ v programu Začít spolu

DSpace Repository

Language: English čeština 

Metakognice v procesu řešení slovních úloh u žáků ZŠ v programu Začít spolu

Show simple item record

dc.contributor.advisor Zgarbová, Petra
dc.contributor.author Janštová, Veronika
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:57Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:57Z
dc.date.issued 2023-12-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/56590
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá problematikou metakognice v procesu řešení slovních úloh u žáků ZŠ v programu Začít spolu. Účelem výzkumu bylo odhalit celkovou míru úspěšnosti řešení rutinních a nerutinních slovních úloh v matematice a úroveň off-line metakognice u těchto žáků. Dalším záměrem bylo zjistit, zda existuje souvislost mezi mírou úspěšnosti řešení slovních úloh v matematice a úrovní off-line metakognice. Výzkumný vzorek tvořilo 470 žáků 4. a 5. tříd z 11 ZŠ v České republice. Byla naměřena nízká míra úspěšnosti řešení nerutinních slovních úloh oproti těm rutinním. Dalším zajímavým zjištěním bylo, že žáci, kteří byli úspěšní v řešení slovních úloh, dosahovali významně vyšší úrovně off-line metakognice než žáci, kteří byli v řešení matematických slovních úloh neúspěšní.
dc.format 89 s. (154 441 znaků).
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Metakognice cs
dc.subject on-line metakognice cs
dc.subject off-line metakognice cs
dc.subject matematika cs
dc.subject predikce cs
dc.subject sebehodnocení cs
dc.subject řešení rutinních slovních úloh cs
dc.subject řešení nerutinních slovních úloh cs
dc.subject program Začít spolu cs
dc.subject konstruktivismus cs
dc.subject žáci mladšího školního věku cs
dc.subject Metacognition en
dc.subject on-line metacognition en
dc.subject off-line metacognition en
dc.subject mathematics en
dc.subject prediction en
dc.subject self-evaluation en
dc.subject solving routine word mathematical problems en
dc.subject solving non-routine word mathematical problems en
dc.subject Start Together programme en
dc.subject constructivism en
dc.subject elementary school children en
dc.title Metakognice v procesu řešení slovních úloh u žáků ZŠ v programu Začít spolu
dc.title.alternative Metacognition in the Process of Solving Word Problems in Elementary School Pupils in the 'Start Together' Programme
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Suchánková, Eliška
dc.date.accepted 2024-05-13
dc.description.abstract-translated The thesis deals with the issue of metacognition in the process of solving word problems among primary school students in the Start Together programme. The aim of the research was to uncover the overall success rate in solving routine and non-routine word problems in mathematics, as well as the level of off-line metacognition among these students. Another objective was to determine whether there is a correlation between the success rate in solving word problems in mathematics and the level of off-line metacognition. The research sample consisted of 470 students from the 4th and 5th grade from 11 primary schools in the Czech Republic. A low success rate in solving non-routine word problems compared to routine ones was observed. Another interesting finding was that students who were successful in solving word problems achieved significantly higher level of off-line metacognition than students who were unsuccessful in solving mathematical word problems.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 66429
dc.date.submitted 2024-04-18


Files in this item

Files Size Format View Description
janštová_2024_dp.zip 2.255Mb application/zip View/Open None
janštová_2024_op.docx 18.39Kb Unknown View/Open None
janštová_2024_vp.docx 20.82Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account