Podmínky edukace žáků se sociálním znevýhodněním ve speciální základní škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Staňková, Iva
|
|
dc.contributor.author |
Jurčová, Petra
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:52Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:52Z |
|
dc.date.issued |
2023-12-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56447
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá problematikou podmínek edukace žáka se sociálním znevýhodněním ve speciální základní škole. Práce je rozdělena na teoretickou část a praktickou část. Teoretická část je rozvržena do dvou částí. V první části se podrobněji věnujeme tomu, jaké jsou druhy a příčiny sociálního znevýhodnění, které se vyskytují při práci se žákem se sociálním znevýhodněním, dále legislativnímu ukotvení žáka s podpůrným opatřením, jeho postupným úpravám až do současnosti a samotnému žákovi se sociálním znevýhodněním ve speciální škole. Zejména jeho charakteristice a také jeho depistáži. Ve druhé části se věnujeme systému podpory žáka s podpůrnými opatřeními, průběhu spolupráce školy s odborníky, s rodinou žáka se sociálním znevýhodněním, a také odkryjeme problematiku péče o žáka se sociálním znevýhodněním ve speciální základní škole. Obsahem praktické části je výzkum, jehož cílem je zjistit, popsat a porozumět podmínkám edukace žáka se sociálním znevýhodněním ve speciální základní škole. Na základě výzkumného cíle byl zvolen kvalitativní přístup, metoda sběru dat polostrukturovaný rozhovor a zakotvená teorie. |
|
dc.format |
89 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
žák se sociálním znevýhodněním
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
podpůrná opatření
|
cs |
dc.subject |
externí odborníci
|
cs |
dc.subject |
pupil with social disadvantage
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
school
|
en |
dc.subject |
support measures
|
en |
dc.subject |
external professionals
|
en |
dc.title |
Podmínky edukace žáků se sociálním znevýhodněním ve speciální základní škole |
|
dc.title.alternative |
Conditions of Educating Pupils with Social Disadvantages in a Special Elementary School |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Martincová, Jana |
|
dc.date.accepted |
2024-05-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma theisis deals wits the problém of conditions of education of a pupil with social disadvantage in a special primary school. The theisis is divided into theoretical part and practical part. The theoretical part is divided into two parts. In the first part is discussed in detail the types and causes of social dosadvantage that occur in working with pupils with social disadvantages, the legislative anchoring of pupils whit and its gradual adjistments up to the present day, and the pupil with social disadvantage in a special school. In particular, his characteristics and also his depistasis. In the second part of the book deals with the systém of support for the pupil with support measures the process of cooperation of the school with professionals, with the family of the pupil with social disadvantages, and also reveal the issue of care for a pupil with social disadvantages in a spoecial primary school. The content of the practical part is a research, the aim of which is to identify, describe and understand the conditions of the pupil´s education socially disadvantaged pupil in a special primary school. Based on the research aim, the qualitative approach, the method of data collection semi-structured interview and grounded theory were chosen. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
66519
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-17 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account