Podmínky edukace žáků se sociálním znevýhodněním ve speciální základní škole
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Podmínky edukace žáků se sociálním znevýhodněním ve speciální základní škole |
Autor: |
Jurčová, Petra
|
Vedoucí: |
Staňková, Iva
|
Abstrakt:
|
Diplomová práce se zabývá problematikou podmínek edukace žáka se sociálním znevýhodněním ve speciální základní škole. Práce je rozdělena na teoretickou část a praktickou část. Teoretická část je rozvržena do dvou částí. V první části se podrobněji věnujeme tomu, jaké jsou druhy a příčiny sociálního znevýhodnění, které se vyskytují při práci se žákem se sociálním znevýhodněním, dále legislativnímu ukotvení žáka s podpůrným opatřením, jeho postupným úpravám až do současnosti a samotnému žákovi se sociálním znevýhodněním ve speciální škole. Zejména jeho charakteristice a také jeho depistáži. Ve druhé části se věnujeme systému podpory žáka s podpůrnými opatřeními, průběhu spolupráce školy s odborníky, s rodinou žáka se sociálním znevýhodněním, a také odkryjeme problematiku péče o žáka se sociálním znevýhodněním ve speciální základní škole. Obsahem praktické části je výzkum, jehož cílem je zjistit, popsat a porozumět podmínkám edukace žáka se sociálním znevýhodněním ve speciální základní škole. Na základě výzkumného cíle byl zvolen kvalitativní přístup, metoda sběru dat polostrukturovaný rozhovor a zakotvená teorie. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/56447
|
Datum:
|
2023-12-11 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav pedagogických věd |
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet