Vliv obalového designu na nákupní chování spotřebitelů a jejich preference při výběru produktů

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vliv obalového designu na nákupní chování spotřebitelů a jejich preference při výběru produktů

Show simple item record

dc.contributor.advisor Banyar, Milan
dc.contributor.author Levíčková, Karolína
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:51Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:51Z
dc.date.issued 2024-01-31
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/56427
dc.description.abstract Bakalářská práce zkoumá vztah mezi designem obalu a jeho vlivem na rozhodování při nákupu zákazníka, s důrazem na produkty prémiových kosmetických značek. Dnešní spotřebitel není vázán na dostupnost exkluzivních kosmetických výrobků pouze v kamenných prodejnách. Jedním kliknutím si může objednat a vyzvednou produkt buď osobně v prodejně (click&collect), nebo ho nechat doručit do úložného boxu přepravce. Tento nový způsob nakupování zásadně mění zvyklosti a rituály spojené s výběrem produktů. Pokud zákazník nevybírá zboží přímo v prodejnách, kde by si ho mohl vyzkoušet, musí spoléhat na své odhady, recenze a doporučení odborníků nebo laiků. S příchodem nových technologií vznikly speciální nástroje, jako např. virtuální zrcadla, která umožňují zákazníkům vyzkoušet různé produkty, jako třeba odstín rtěnky, nebo make- upu z pohodlí domova. Vizuální pojetí je definováno jako kombinace stimulů působících na smysly. Jeho síla při nákupním rozhodnutí nebývá dostatečně oceněna, protože zákaznici si své nákupy často racionalizují a neuvědomují si, že produkt zakoupili pouze zdůvodu inovativního, specifického nebo jen hezkého vzhledu obalu. Cílem práce je zhodnotit, nakolik je nákupní rozhodnutí ovlivněno obalem.
dc.format 86 s. (103 117)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject obal cs
dc.subject obalový design cs
dc.subject nákupní rozhodnutí cs
dc.subject nákupní zvyklosti cs
dc.subject vizuální zpracování produktu cs
dc.subject dekorativní kosmetika cs
dc.subject pečující kosmetika cs
dc.subject parfémy cs
dc.subject packaging en
dc.subject packaging design en
dc.subject purchasing decisions en
dc.subject shopping habits en
dc.subject visual product processing en
dc.subject decorative cosmetics en
dc.subject skincare products en
dc.subject perfumes en
dc.title Vliv obalového designu na nákupní chování spotřebitelů a jejich preference při výběru produktů
dc.title.alternative The Impact of Packaging Design on Consumer Buying Behavior and Their Product Selection Preferences
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Vysekalová, Jitka
dc.date.accepted 2024-05-20
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis examines the relationship between packaging design and its influence on consumer purchasing decisions, with an emphasis on premium cosmetic brands. Today's consumer is not limited to the availability of exclusive cosmetic products only in brick-and-mortar stores. With just one click, they can order and pick up the product either in person at the store (click & collect) or have it delivered to a carrier's storage box. This new way of shopping fundamentally changes habits and rituals associated with product selection. If a customer does not choose goods directly in stores where they could try them out, they must rely on their estimates, reviews, and recommendations from experts or laypeople. With the advent of new technologies, special tools have emerged, such as virtual mirrors, allowing customers to try out various products, such as lipstick shades or makeup, from the comfort of their homes. Visual perception is defined as a combination of stimuli affecting the senses. Its influence on purchasing decisions is often not adequately appreciated because customers often rationalize their purchases and do not realize that they bought the product solely because of the innovative, specific, or aesthetically pleasing packaging design. The aim of the thesis is to evaluate to what extent purchasing decisions are influenced by packaging.
dc.description.department Ústav marketingových komunikací
dc.thesis.degree-discipline Marketingová komunikace cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Marketingová komunikace cs
dc.identifier.stag 68139
dc.date.submitted 2024-04-19


Files in this item

Files Size Format View Description
levíčková_2024_dp.pdf 5.430Mb PDF View/Open None
levíčková_2024_op.docx 121.8Kb Unknown View/Open None
levíčková_2024_vp.pdf 160.9Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account