dc.contributor.advisor |
Banyar, Milan
|
|
dc.contributor.author |
Levíčková, Karolína
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:51Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:51Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56427
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce zkoumá vztah mezi designem obalu a jeho vlivem na rozhodování při nákupu zákazníka, s důrazem na produkty prémiových kosmetických značek. Dnešní spotřebitel není vázán na dostupnost exkluzivních kosmetických výrobků pouze v kamenných prodejnách. Jedním kliknutím si může objednat a vyzvednou produkt buď osobně v prodejně (click&collect), nebo ho nechat doručit do úložného boxu přepravce. Tento nový způsob nakupování zásadně mění zvyklosti a rituály spojené s výběrem produktů. Pokud zákazník nevybírá zboží přímo v prodejnách, kde by si ho mohl vyzkoušet, musí spoléhat na své odhady, recenze a doporučení odborníků nebo laiků. S příchodem nových technologií vznikly speciální nástroje, jako např. virtuální zrcadla, která umožňují zákazníkům vyzkoušet různé produkty, jako třeba odstín rtěnky, nebo make- upu z pohodlí domova. Vizuální pojetí je definováno jako kombinace stimulů působících na smysly. Jeho síla při nákupním rozhodnutí nebývá dostatečně oceněna, protože zákaznici si své nákupy často racionalizují a neuvědomují si, že produkt zakoupili pouze zdůvodu inovativního, specifického nebo jen hezkého vzhledu obalu. Cílem práce je zhodnotit, nakolik je nákupní rozhodnutí ovlivněno obalem. |
|
dc.format |
86 s. (103 117) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
obal
|
cs |
dc.subject |
obalový design
|
cs |
dc.subject |
nákupní rozhodnutí
|
cs |
dc.subject |
nákupní zvyklosti
|
cs |
dc.subject |
vizuální zpracování produktu
|
cs |
dc.subject |
dekorativní kosmetika
|
cs |
dc.subject |
pečující kosmetika
|
cs |
dc.subject |
parfémy
|
cs |
dc.subject |
packaging
|
en |
dc.subject |
packaging design
|
en |
dc.subject |
purchasing decisions
|
en |
dc.subject |
shopping habits
|
en |
dc.subject |
visual product processing
|
en |
dc.subject |
decorative cosmetics
|
en |
dc.subject |
skincare products
|
en |
dc.subject |
perfumes
|
en |
dc.title |
Vliv obalového designu na nákupní chování spotřebitelů a jejich preference při výběru produktů |
|
dc.title.alternative |
The Impact of Packaging Design on Consumer Buying Behavior and Their Product Selection Preferences |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vysekalová, Jitka |
|
dc.date.accepted |
2024-05-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis examines the relationship between packaging design and its influence on consumer purchasing decisions, with an emphasis on premium cosmetic brands. Today's consumer is not limited to the availability of exclusive cosmetic products only in brick-and-mortar stores. With just one click, they can order and pick up the product either in person at the store (click & collect) or have it delivered to a carrier's storage box. This new way of shopping fundamentally changes habits and rituals associated with product selection. If a customer does not choose goods directly in stores where they could try them out, they must rely on their estimates, reviews, and recommendations from experts or laypeople. With the advent of new technologies, special tools have emerged, such as virtual mirrors, allowing customers to try out various products, such as lipstick shades or makeup, from the comfort of their homes. Visual perception is defined as a combination of stimuli affecting the senses. Its influence on purchasing decisions is often not adequately appreciated because customers often rationalize their purchases and do not realize that they bought the product solely because of the innovative, specific, or aesthetically pleasing packaging design. The aim of the thesis is to evaluate to what extent purchasing decisions are influenced by packaging. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.identifier.stag |
68139
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-19 |
|