Vliv obalového designu na nákupní chování spotřebitelů a jejich preference při výběru produktů
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Vliv obalového designu na nákupní chování spotřebitelů a jejich preference při výběru produktů |
Autor: |
Levíčková, Karolína
|
Vedoucí: |
Banyar, Milan
|
Abstrakt:
|
Bakalářská práce zkoumá vztah mezi designem obalu a jeho vlivem na rozhodování při nákupu zákazníka, s důrazem na produkty prémiových kosmetických značek. Dnešní spotřebitel není vázán na dostupnost exkluzivních kosmetických výrobků pouze v kamenných prodejnách. Jedním kliknutím si může objednat a vyzvednou produkt buď osobně v prodejně (click&collect), nebo ho nechat doručit do úložného boxu přepravce. Tento nový způsob nakupování zásadně mění zvyklosti a rituály spojené s výběrem produktů. Pokud zákazník nevybírá zboží přímo v prodejnách, kde by si ho mohl vyzkoušet, musí spoléhat na své odhady, recenze a doporučení odborníků nebo laiků. S příchodem nových technologií vznikly speciální nástroje, jako např. virtuální zrcadla, která umožňují zákazníkům vyzkoušet různé produkty, jako třeba odstín rtěnky, nebo make- upu z pohodlí domova. Vizuální pojetí je definováno jako kombinace stimulů působících na smysly. Jeho síla při nákupním rozhodnutí nebývá dostatečně oceněna, protože zákaznici si své nákupy často racionalizují a neuvědomují si, že produkt zakoupili pouze zdůvodu inovativního, specifického nebo jen hezkého vzhledu obalu. Cílem práce je zhodnotit, nakolik je nákupní rozhodnutí ovlivněno obalem. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/56427
|
Datum:
|
2024-01-31 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav marketingových komunikací |
Studijní obor:
|
Marketingová komunikace |
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet