Vliv obalového designu na nákupní chování spotřebitelů a jejich preference při výběru produktů

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Vliv obalového designu na nákupní chování spotřebitelů a jejich preference při výběru produktů

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Vliv obalového designu na nákupní chování spotřebitelů a jejich preference při výběru produktů
Autor: Levíčková, Karolína
Vedoucí: Banyar, Milan
Abstrakt: Bakalářská práce zkoumá vztah mezi designem obalu a jeho vlivem na rozhodování při nákupu zákazníka, s důrazem na produkty prémiových kosmetických značek. Dnešní spotřebitel není vázán na dostupnost exkluzivních kosmetických výrobků pouze v kamenných prodejnách. Jedním kliknutím si může objednat a vyzvednou produkt buď osobně v prodejně (click&collect), nebo ho nechat doručit do úložného boxu přepravce. Tento nový způsob nakupování zásadně mění zvyklosti a rituály spojené s výběrem produktů. Pokud zákazník nevybírá zboží přímo v prodejnách, kde by si ho mohl vyzkoušet, musí spoléhat na své odhady, recenze a doporučení odborníků nebo laiků. S příchodem nových technologií vznikly speciální nástroje, jako např. virtuální zrcadla, která umožňují zákazníkům vyzkoušet různé produkty, jako třeba odstín rtěnky, nebo make- upu z pohodlí domova. Vizuální pojetí je definováno jako kombinace stimulů působících na smysly. Jeho síla při nákupním rozhodnutí nebývá dostatečně oceněna, protože zákaznici si své nákupy často racionalizují a neuvědomují si, že produkt zakoupili pouze zdůvodu inovativního, specifického nebo jen hezkého vzhledu obalu. Cílem práce je zhodnotit, nakolik je nákupní rozhodnutí ovlivněno obalem.
URI: http://hdl.handle.net/10563/56427
Datum: 2024-01-31
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav marketingových komunikací
Studijní obor: Marketingová komunikace


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit Popis
levíčková_2024_dp.pdf 5.430Mb PDF Zobrazit/otevřít None
levíčková_2024_op.docx 121.8Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None
levíčková_2024_vp.pdf 160.9Kb PDF Zobrazit/otevřít None

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet