Využití umělé inteligence pro typografickou korekci a formátování textu ve výuce informatiky

DSpace Repository

Language: English čeština 

Využití umělé inteligence pro typografickou korekci a formátování textu ve výuce informatiky

Show simple item record

dc.contributor.advisor Kadavý, Tomáš
dc.contributor.author Vlček, Jakub
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:50Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:50Z
dc.date.issued 2023-11-05
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/56403
dc.description.abstract Tato diplomová práce se zabývá využitím umělé inteligence pro výuku počítačové typografie na středních školách. Shrnuje základní možnosti a principy umělé inteligence a nabízí stručný přehled typografických pravidel pro tvorbu digitálních dokumentů. Součástí práce je popis vybraných nástrojů pro typografickou korekci a jsou navrženy metodické materiály pro jejich uplatnění ve výuce na středních školách. Dále práce zmiňuje návrhy pro učitele na začlenění technologií založených na umělé inteligenci do výuky. Cílem práce je především přispět k rozvoji digitální gramotnosti žáků.
dc.format 102
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject umělá inteligence cs
dc.subject typografická pravidla cs
dc.subject digitální gramotnost cs
dc.subject informatika cs
dc.subject metodické materiály cs
dc.subject artificial intelligence en
dc.subject typography rules en
dc.subject digital education en
dc.subject computer science en
dc.subject materials for teaching en
dc.title Využití umělé inteligence pro typografickou korekci a formátování textu ve výuce informatiky
dc.title.alternative Utilizing Artificial Intelligence for Typographic Correction and Text Formatting in Computer Science Education
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Mikláš, Michal
dc.date.accepted 2024-06-05
dc.description.abstract-translated This diploma thesis deals with the use of artificial intelligence for teaching computer typog-raphy at secondary schools. It summarizes the basic possibilities and principles of artificial intelligence and offers a brief overview of typographical rules for the creation of digital documents. Part of the thesis is a description of selected tools for typographical correction and methodological materials are proposed for their application in teaching at secondary schools. Furthermore, the work mentions proposals for teachers to incorporate technologies based on artificial intelligence into teaching. The aim is primarily to contribute to the development of the digital education of pupils.
dc.description.department Ústav informatiky a umělé inteligence
dc.thesis.degree-discipline Učitelství informatiky pro střední školy cs
dc.thesis.degree-discipline IT Education at Secondary Schools en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Applied Informatics en
dc.thesis.degree-name Ing.
dc.thesis.degree-program Inženýrská informatika cs
dc.thesis.degree-program Engineering Informatics en
dc.identifier.stag 66771
dc.date.submitted 2024-05-10


Files in this item

Files Size Format View Description
vlček_2024_dp.pdf 8.322Mb PDF View/Open None
vlček_2024_op.pdf 239.0Kb PDF View/Open None
vlček_2024_vp.pdf 176.7Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account