Využití umělé inteligence pro typografickou korekci a formátování textu ve výuce informatiky
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kadavý, Tomáš
|
|
dc.contributor.author |
Vlček, Jakub
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:50Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:50Z |
|
dc.date.issued |
2023-11-05 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56403
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá využitím umělé inteligence pro výuku počítačové typografie na středních školách. Shrnuje základní možnosti a principy umělé inteligence a nabízí stručný přehled typografických pravidel pro tvorbu digitálních dokumentů. Součástí práce je popis vybraných nástrojů pro typografickou korekci a jsou navrženy metodické materiály pro jejich uplatnění ve výuce na středních školách. Dále práce zmiňuje návrhy pro učitele na začlenění technologií založených na umělé inteligenci do výuky. Cílem práce je především přispět k rozvoji digitální gramotnosti žáků. |
|
dc.format |
102 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
umělá inteligence
|
cs |
dc.subject |
typografická pravidla
|
cs |
dc.subject |
digitální gramotnost
|
cs |
dc.subject |
informatika
|
cs |
dc.subject |
metodické materiály
|
cs |
dc.subject |
artificial intelligence
|
en |
dc.subject |
typography rules
|
en |
dc.subject |
digital education
|
en |
dc.subject |
computer science
|
en |
dc.subject |
materials for teaching
|
en |
dc.title |
Využití umělé inteligence pro typografickou korekci a formátování textu ve výuce informatiky |
|
dc.title.alternative |
Utilizing Artificial Intelligence for Typographic Correction and Text Formatting in Computer Science Education |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Mikláš, Michal |
|
dc.date.accepted |
2024-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis deals with the use of artificial intelligence for teaching computer typog-raphy at secondary schools. It summarizes the basic possibilities and principles of artificial intelligence and offers a brief overview of typographical rules for the creation of digital documents. Part of the thesis is a description of selected tools for typographical correction and methodological materials are proposed for their application in teaching at secondary schools. Furthermore, the work mentions proposals for teachers to incorporate technologies based on artificial intelligence into teaching. The aim is primarily to contribute to the development of the digital education of pupils. |
|
dc.description.department |
Ústav informatiky a umělé inteligence |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství informatiky pro střední školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
IT Education at Secondary Schools |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Applied Informatics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Inženýrská informatika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Engineering Informatics |
en |
dc.identifier.stag |
66771
|
|
dc.date.submitted |
2024-05-10 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account