Vývoj kamerové perspektivy ve videoherní sérii Resident Evil
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Gogola, Jan
|
|
dc.contributor.author |
Hrudička, Matěj
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:50Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:50Z |
|
dc.date.issued |
2023-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56390
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce se zabývá vývojem kamerové perspektivy ve videoherní sérii Resident Evil, která je zkoumána na třech dílech série. Analyzuje stylistické prvky typické pro každé kamerové řešení. Porovnáním zjišťuje hlavní klady a zápory každého řešení, jak vizuální zpracování her ovlivňuje budování napětí a překvapení a jak hráči komunikuje důležité informace. |
|
dc.format |
71 s. (108 000 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
videohra
|
cs |
dc.subject |
Resident Evil
|
cs |
dc.subject |
kamera
|
cs |
dc.subject |
perspektiva
|
cs |
dc.subject |
survival horor
|
cs |
dc.subject |
Capcom
|
cs |
dc.subject |
videogame
|
en |
dc.subject |
Resident Evil
|
en |
dc.subject |
cinematography
|
en |
dc.subject |
perspective
|
en |
dc.subject |
survival horror
|
en |
dc.subject |
Capcom
|
en |
dc.title |
Vývoj kamerové perspektivy ve videoherní sérii Resident Evil |
|
dc.title.alternative |
The Evolution of Camera Perspective in the Resident Evil Videogame Franchise |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Motal, Jan |
|
dc.contributor.referee |
Slámová, Veronika |
|
dc.date.accepted |
2024-06-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
This master's thesis deals with the evolution of camera perspective in the videogame series Resident Evil, researched on three games from the franchise. It analyzes stylistic elements typical for each camera style and compared them to deduct the pros and cons of each solution, how videogame visuals affect the building of tension and surprise and how they communicate vital information to the player. |
|
dc.description.department |
Ateliér Audiovize |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Režie a scenáristika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Directing and Screenwriting |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
MgA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Theory and Practice of Audiovisual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
66180
|
|
dc.date.submitted |
2024-05-17 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account