Možnosti využití Feuersteinova instrumentálního obohacování u seniorů v pozdním séniu

DSpace Repository

Language: English čeština 

Možnosti využití Feuersteinova instrumentálního obohacování u seniorů v pozdním séniu

Show simple item record

dc.contributor.advisor Denglerová, Denisa
dc.contributor.author Janská, Stanislava
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:42Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:42Z
dc.date.issued 2024-01-10
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/56211
dc.description.abstract Tato bakalářská práce je zaměřena na stimulační program pro rozvoj kognitivních funkcí dle metody Feuersteinova instrumentálního obohacování, u seniorů v pozdním séniu v domově pro seniory. Cílem bakalářské práce je ukázat fakt, že i senioři v pozdním séniu jsou schopní velmi dobře cvičit tuto metodu, která jim může zlepšit jejich kognitivní funkce. V českém prostředí se tato metoda objevila na počátku 90. let 20. století. Původní využití metody bylo v oblasti školství, konkrétně jako nápravný program pro prospěchově slabé žáky. Postupem času se pole metody rozšířilo z práce s dětmi na práci s dospělou populací i seniory. Osvědčila se například jako stimulační program u běžné populace, jako tréninková metoda u dospělých nebo jako rehabilitační metoda po traumatickém poranění mozku (Málková, 2008). V teoretické části práce se zabýváme představením autora metody profesora Reuvena Feuersteina, uvedením historických souvislostí, které byly podnětem pro vznik instrumentálního obohacování. Druhá kapitola je zaměřena na stáří a sénický věk, jako takový. V praktické části se zabýváme prezentací vlastního výzkumu. V úvodu objasňujeme záměr výzkumu, stanovujeme výzkumné otázky, popisujeme výzkumný vzorek a zápisy z výukových hodin. Poté provádíme kódování, diskusi a závěrečné shrnutí. Klíčová slova: Reuven Feuerstein, Feuersteinovo instrumentální obohacování, sénický věk
dc.format 73
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Reuven Feuerstein cs
dc.subject Feuersteinovo instrumentální obohacování cs
dc.subject sénický věk cs
dc.subject Reuven Feuerstein en
dc.subject Feuerstein's Instrumental Enrichment en
dc.subject senium age en
dc.title Možnosti využití Feuersteinova instrumentálního obohacování u seniorů v pozdním séniu
dc.title.alternative Possibilities of Using Feuerstein's Instrumental Enrichment on Seniors in Late Seniority
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Krausová, Jana
dc.date.accepted 2024-05-24
dc.description.abstract-translated This bachelor's thesis focuses on a stimulation program for the development of cognitive functions according to Feuerstein's Instrumental Enrichment method, aimed at seniors in late senium in a retirement home. The goal of the thesis is to demonstrate the fact that even seniors in late senium are capable of effectively practicing this method, vhich can improve their cognitive functions. In the Czech environment, this method emergend in the early1990s. Originally, the method was used in the field of education, specifically as a remedial program for underperforming students. Over time, the scope of the method expanded from working with children to working with the adult population and seniors. It has proven efective, for example, as a stimulation program for the general population, as a training method for adults, or as a rehabilitation method after traumatic brain injury (Málková, 2008). In the theoretical part of the thesis, we introduce the author of the method, Professor Reuven Feuerstein, and present the historical context that inspired the creation of Instrumental Enrichment. The second chapter focuses on old age and the scenium age as such. In the practical part, we present our own research. In the introduction, we clarify the research intent, set research questions, describe the research sample, and provide notes from the teaching swssions. We then perform coding, and a final summary. Keywords: Reuven Feuerstein, Feuerstein's Instrumental Enrichment, senium age
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 67310
dc.date.submitted 2024-04-24


Files in this item

Files Size Format View Description
janská_2024_dp.pdf 1.784Mb PDF View/Open None
janská_2024_op.docx 25.69Kb Unknown View/Open None
janská_2024_vp.docx 16.34Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account