Budování klientské loajality na bázi nástroje word of mouth - Projekt pro Enjoy English, s.r.o.
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Pilík, Michal
|
|
dc.contributor.author |
Bělík, Hana
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:39Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:39Z |
|
dc.date.issued |
2024-02-05 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56145
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce pojednává o nástroji word of mouth (WOM) jakožto významné součásti budování klientské loajality a cílené prezentace produktů malého podniku v sektoru služeb. Práce rozebírá relevantní atributy WOM, eWOM a praktickou aplikací vybraných analýz srovnává současný stav marketingové komunikace s přihlédnutím k nástroji WOM i loajalitě klientely u jednotlivých cílových skupin. Práce dále předkládá a hodnotí výsledky průzkumu zaměřeného na budování loajality na bázi nástroje WOM a vyvozuje možná zlepšení. Pro jazykovou školu Enjoy English, s.r.o. nabízí v tomto ohledu konkrétní projektové řešení v podobě nové strategie s využitím word-of-mouth marketingu a ve srovnání s minulým obdobím zajišťuje nárůst loajální klientely, jež využije služeb školy v nadcházejícím školním roce a tyto služby doporučuje dále. Závěrem práce předkládá vhodná doporučení pro efektivní užití nástroje WOM v rámci marketingové komunikace. |
|
dc.format |
100 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
WOM
|
cs |
dc.subject |
word-of-mouth
|
cs |
dc.subject |
eWOM
|
cs |
dc.subject |
online WOM
|
cs |
dc.subject |
word-of-mouth marketing
|
cs |
dc.subject |
virální marketing
|
cs |
dc.subject |
buzz marketing
|
cs |
dc.subject |
klientská loajalita
|
cs |
dc.subject |
zákaznická loajalita
|
cs |
dc.subject |
WOM
|
en |
dc.subject |
word-of-mouth
|
en |
dc.subject |
eWOM
|
en |
dc.subject |
online WOM
|
en |
dc.subject |
word-of-mouth marketing
|
en |
dc.subject |
viral marketing
|
en |
dc.subject |
buzz marketing
|
en |
dc.subject |
clientele loyalty
|
en |
dc.subject |
customer loyalty
|
en |
dc.title |
Budování klientské loajality na bázi nástroje word of mouth - Projekt pro Enjoy English, s.r.o. |
|
dc.title.alternative |
Building Customer Loyalty on the Basis of Word of Mouth - Project for Enjoy English, s.r.o. |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vydrová, Janka |
|
dc.date.accepted |
2024-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis consults the importance of the marketing tool of word of mouth (WOM) being the essential tool for building customer loyalty and conveying targeted marketing activities of small enterprises in the service sector. The thesis analyzes relevant attributes of WOM, eWOM and through the practical application of selected analyses, it compares the current state of marketing communication with the linkage to WOM tool and loyalty of the clientele for target audience. The thesis further presents and evaluates the results of a survey aimed at building loyalty based on WOM and delivers possible improvements. For the Enjoy English language school it offers a specific project solution in the form of a new WOM strategy in this regard. In comparison to previous term the project realization results in increase in loyal clientele that will use the company's services in the upcoming school year and recommends its services to potential clients. The thesis concludes with recommendations regarding effective use of WOM while conveying marketing communication activities. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing management |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Management |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Management and Marketing |
en |
dc.identifier.stag |
67784
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-19 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account