Návrh marketingové komunikace značky NAIAD
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Harantová, Lenka
|
|
dc.contributor.author |
Barošová, Sára
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:35Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:35Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56049
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací oděvní značky mladé módní návrhářky s cílem zvýšit povědomí o této značce a oslovit tak její potenciální zákazníky. Teoretická část se věnuje fashion marketingu, marketingové komunikaci a využití komunikačního mixu v tomto odvětví, také je podrobněji zaměřena na sociální média. V závěru této části je popsána metodika práce. V rámci praktické části je představena oděvní značka NAIAD a její dosavadní komunikace. Dále je zde realizován kvalitativní výzkum formou focus group, který následně doplňuje analýza konkurence a SWOT analýza. Na základě zjištění z provedeného výzkumu a analýz je v projektové části navržena komunikační strategie pro značku NAIAD. |
|
dc.format |
109 s. (178 857 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
fashion marketing
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
sociální média
|
cs |
dc.subject |
oděvní značka
|
cs |
dc.subject |
focus group
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
fashion marketing
|
en |
dc.subject |
marketing communication
|
en |
dc.subject |
social media
|
en |
dc.subject |
fashion brand
|
en |
dc.subject |
focus group
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.title |
Návrh marketingové komunikace značky NAIAD |
|
dc.title.alternative |
Design of Marketing Communication for NAIAD Brand |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kotyzová, Pavla |
|
dc.date.accepted |
2024-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with the marketing communication of a young fashion designer's fashion brand aimed at increasing awareness of this brand and thus reaching its potential customers. The theoretical part focuses on fashion marketing, marketing communication, and the use of the communication mix in this industry, with a detailed focus on social media. The methodology of the work is described at the end of this section. In the practical part, the fashion brand NAIAD and its current communication are introduced. Furthermore, a qualitative research in the form of a focus group is conducted, supplemented by competitor analysis and SWOT analysis. Based on the findings from the conducted research and analyses, a communication strategy for the NAIAD brand is proposed in the project part. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.identifier.stag |
68399
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-12 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account