Marketingový projekt uvedení nového výrobku Mumijo gel na trh
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kramoliš, Jan
|
|
dc.contributor.author |
Strýčková, Barbora
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:32Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:32Z |
|
dc.date.issued |
2024-02-05 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55968
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá tvorbou marketingového projektu pro nově uváděný výrobek na český trh na základě vypracovaných analýz. V teoretické části jsou představeny hlavní pojmy týkající se problematiky zavádění nových výrobků na spotřebitelský trh. Praktická část zahrnuje analýzu komunikačních nástrojů a situační analýzu, jejíž součástí je i analýza konkurenčních výrobků. Dalším použitým nástrojem je Ansoffova matice. Aby bylo možné zákazníky lépe oslovit, je proveden STP proces. K získání názorů a otestování výrobku je využita kvalitativní metoda focus group. Z vyhodnocené focus group plynou zjištění o pozitivech a negativech výrobku, z pohledu potenciálních zákazníků. Je zjištěno postavení výrobku na základě srovnání zkušeností účastníků s konkurenčními výrobky a stanovena vhodná forma komunikace k představení. Na základě vypracovaných analýz a focus group lze vytvořit návrh marketingového projektu, pro zajištění prodeje alespoň 25 kg výrobku v následujících 6 měsících od uvedení na trh. Závěrem je projekt podroben časové, nákladové a rizikové analýze. |
|
dc.format |
107 s. (161 231 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
nový výrobek
|
cs |
dc.subject |
situační analýza
|
cs |
dc.subject |
zákazník
|
cs |
dc.subject |
mumijo
|
cs |
dc.subject |
marketingový projekt
|
cs |
dc.subject |
new product
|
en |
dc.subject |
situation analysis
|
en |
dc.subject |
customer
|
en |
dc.subject |
mumijo
|
en |
dc.subject |
marketing project
|
en |
dc.title |
Marketingový projekt uvedení nového výrobku Mumijo gel na trh |
|
dc.title.alternative |
Marketing Project of Launching a New Mumijo Gel Product on the Market |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vydrová, Janka |
|
dc.date.accepted |
2024-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
This master´s thesis deals with the creation of a marketing project for a newly launched product on the Czech market based on the analyses. In the theoretical part, the main concepts related to the issue of introducing new products to the consumer market are presented. The practical part includes the analysis of communication tools and situational analysis, which includes the analysis of competing products. Another tool used is the Ansoff matrix. In order to better reach customers, an STP process is carried out. A qualitative focus group method is used to obtain opinions and test the product. From the evaluated focus group, findings about the positives and negatives of the product, from the perspective of potential customers, are obtained. The positioning of the product is established by comparing the participants' experiences with competing products and the appropriate form of communication for introduction is determined. On the basis of the analyses and the focus group, a marketing project proposal can be developed to ensure sales of at least 25 kg of the product in the next 6 months after launch. Finally, the project is subjected to a time, cost and risk analysis. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Design management |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Design Management |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Management and Marketing |
en |
dc.identifier.stag |
67898
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-19 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account