Branding luxusních šperkařských značek
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Dolínková, Olga
|
|
dc.contributor.author |
Hojdyszová, Julie
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:29Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:29Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55884
|
|
dc.description.abstract |
Ústředním motivem této diplomové práce je analýza brandingových nástrojů v segmentu s luxusními šperky. Cílem práce je pochopení zákazníkových preferencí v kontextu vizuální komunikace konkrétní značky a navržení vhodné brandingové kampaně na základě zanalyzovaných dat. Pro zodpovězení výzkumných otázek byla využita kombinace dvou typů kvalitativního výzkumu - hloubkové individuální rozhovory a tržní charakteristika značek a jejich rozdělení do kategorií tržního lídra, následovatele, vyzyvatele a troškaře. Cílem těchto dvou výzkumů bylo získat relevantní data. Na základě pochopení preferencí zákazníků a získaných poznatků z těchto dvou výzkumů je v projektové části navržená nová brandingová kampaň, která odpovídá požadavkům klientů vybrané značky. |
|
dc.format |
111 s. (157 887) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
marketing luxusních šperků
|
cs |
dc.subject |
branding
|
cs |
dc.subject |
vizuální identita
|
cs |
dc.subject |
reklamní fotografie
|
cs |
dc.subject |
reklamní video kampaň
|
cs |
dc.subject |
Instagram
|
cs |
dc.subject |
USP
|
cs |
dc.subject |
marketing of luxury jewelry
|
en |
dc.subject |
branding
|
en |
dc.subject |
visual identity
|
en |
dc.subject |
commercial photography
|
en |
dc.subject |
commercial video campaign
|
en |
dc.subject |
Instagram
|
en |
dc.subject |
USP
|
en |
dc.title |
Branding luxusních šperkařských značek |
|
dc.title.alternative |
Branding of the Luxury Jewellery Brands |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Zábojová, Romana |
|
dc.date.accepted |
2024-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
The central motive of this thesis is the analysis of branding tools in the luxury jewelry segment. The aim of the work is to understand customer preferences in the context of visual communication of a specific brand and to design an appropriate branding campaign based on the analyzed data. To answer the research questions, a combination of two types of qualitative research was used - in-depth individual interviews and market characteristics of brands and their division into the categories of market leader, follower, challenger and laggard. The main target of these researches was to obtain relevant data. Based on the understanding of customer preferences and customer insight gained from these two researches, the project part is dedicated to design a new branding campaign based on customer preferences. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.identifier.stag |
68349
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-12 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account