Význam vysokoškolského vzdělání pohledem učitelů mateřských škol

DSpace Repository

Language: English čeština 

Význam vysokoškolského vzdělání pohledem učitelů mateřských škol

Show simple item record

dc.contributor.advisor Petrů Puhrová, Barbora
dc.contributor.author Mozgvová, Kristýna
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:22Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:22Z
dc.date.issued 2024-01-22
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/55709
dc.description.abstract Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter a zabývá názory na vysokoškolské vzdělání pohledem různě vzdělaných učitelů mateřských škol, tj. středoškolsky a vysokoškolsky vzdělaných učitelů mateřských škol. Teoretická část vymezuje východiska zabývající se profesionalizací učitelství pro mateřské školy i v kontextu profesní přípravy a profesních kompetencí, diskutovány jsou také současné formy vzdělávání učitelů mateřských škol. Empirická část předkládá kvalitativně orientovaný výzkum, k jehož řešení byla využita metoda polostrukturovaného interview, data byla zpracována pomocí metody otevřeného kódování. Cílem výzkumného šetření bylo odhalit názory učitelů mateřských škol na vysokoškolské vzdělávání s akcentem na vnímání jejich profesních kompetencí. Výsledky ukazují, že vysokoškolskému vzdělávání přikládají význam jak středoškolsky, tak vysokoškolsky vzdělané učitelky. Téměř všechny participující učitelky poté shledávají ve vysokoškolské přípravě učitelů mateřských škol potenciál a deklarují řadu benefitů, které vzdělávání na terciální úrovni přináší. Vysokoškolsky vzdělané učitelky mateřských škol cítí vyšší profesní zdatnost, přípravné vzdělávání je lépe připravilo v oblasti profesních kompetencí. Závěr shrnuje výsledky výzkumného šetření a pojednává o možných limitech.
dc.format 91 s. (185 996 znaků).
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject profesionalizace cs
dc.subject profesní kompetence učitelů mateřských škol cs
dc.subject profesní znalosti cs
dc.subject profesní příprava cs
dc.subject profesní rozvoj cs
dc.subject professionalisation en
dc.subject professional competencies of preschool teachers en
dc.subject professional knowledge en
dc.subject professional preparation en
dc.subject professional development en
dc.title Význam vysokoškolského vzdělání pohledem učitelů mateřských škol
dc.title.alternative The Importance of Higher Education from the Kindergarten Teachers Perspective
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Pavelková, Marie
dc.date.accepted 2024-05-21
dc.description.abstract-translated This thesis is theoretical/empirical and deals with opinions on higher education from the point of view of differently educated kindergarten teachers, i.e. secondary school and university educated preschool teachers. The theoretical part defines the starting points dealing with the professionalisation of preschool teachers in the context of professional training and professional competencies; current forms of preschool teacher education are also discussed. The empirical part presents qualitative research, for the solution of which the semi-structured interview method was used and the data were processed using an open coding method. The aim of this research was to reveal the opinions of preschool teachers on higher education, with an emphasis on the perception of their professional competencies. The results show that both secondary and university educated teachers attach importance to higher education. Almost all the participating teachers believe in the potential of university education of preschool teachers and list a number of benefits provided by tertiary education. University educated preschool teachers feel that they have higher professional competence; initial teacher education prepared them better in terms of professional competencies. The conclusion of the thesis discusses research results and potential limits.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Předškolní pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Předškolní pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Preschool Pedagogy en
dc.identifier.stag 67746
dc.date.submitted 2024-04-18


Files in this item

Files Size Format View Description
mozgvová_2024_dp.pdf 1.527Mb PDF View/Open None
mozgvová_2024_op.docx 25.14Kb Unknown View/Open None
mozgvová_2024_vp.docx 25.83Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account