Význam vysokoškolského vzdělání pohledem učitelů mateřských škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Petrů Puhrová, Barbora
|
|
dc.contributor.author |
Mozgvová, Kristýna
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:22Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:22Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55709
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter a zabývá názory na vysokoškolské vzdělání pohledem různě vzdělaných učitelů mateřských škol, tj. středoškolsky a vysokoškolsky vzdělaných učitelů mateřských škol. Teoretická část vymezuje východiska zabývající se profesionalizací učitelství pro mateřské školy i v kontextu profesní přípravy a profesních kompetencí, diskutovány jsou také současné formy vzdělávání učitelů mateřských škol. Empirická část předkládá kvalitativně orientovaný výzkum, k jehož řešení byla využita metoda polostrukturovaného interview, data byla zpracována pomocí metody otevřeného kódování. Cílem výzkumného šetření bylo odhalit názory učitelů mateřských škol na vysokoškolské vzdělávání s akcentem na vnímání jejich profesních kompetencí. Výsledky ukazují, že vysokoškolskému vzdělávání přikládají význam jak středoškolsky, tak vysokoškolsky vzdělané učitelky. Téměř všechny participující učitelky poté shledávají ve vysokoškolské přípravě učitelů mateřských škol potenciál a deklarují řadu benefitů, které vzdělávání na terciální úrovni přináší. Vysokoškolsky vzdělané učitelky mateřských škol cítí vyšší profesní zdatnost, přípravné vzdělávání je lépe připravilo v oblasti profesních kompetencí. Závěr shrnuje výsledky výzkumného šetření a pojednává o možných limitech. |
|
dc.format |
91 s. (185 996 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
profesionalizace
|
cs |
dc.subject |
profesní kompetence učitelů mateřských škol
|
cs |
dc.subject |
profesní znalosti
|
cs |
dc.subject |
profesní příprava
|
cs |
dc.subject |
profesní rozvoj
|
cs |
dc.subject |
professionalisation
|
en |
dc.subject |
professional competencies of preschool teachers
|
en |
dc.subject |
professional knowledge
|
en |
dc.subject |
professional preparation
|
en |
dc.subject |
professional development
|
en |
dc.title |
Význam vysokoškolského vzdělání pohledem učitelů mateřských škol |
|
dc.title.alternative |
The Importance of Higher Education from the Kindergarten Teachers Perspective |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pavelková, Marie |
|
dc.date.accepted |
2024-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis is theoretical/empirical and deals with opinions on higher education from the point of view of differently educated kindergarten teachers, i.e. secondary school and university educated preschool teachers. The theoretical part defines the starting points dealing with the professionalisation of preschool teachers in the context of professional training and professional competencies; current forms of preschool teacher education are also discussed. The empirical part presents qualitative research, for the solution of which the semi-structured interview method was used and the data were processed using an open coding method. The aim of this research was to reveal the opinions of preschool teachers on higher education, with an emphasis on the perception of their professional competencies. The results show that both secondary and university educated teachers attach importance to higher education. Almost all the participating teachers believe in the potential of university education of preschool teachers and list a number of benefits provided by tertiary education. University educated preschool teachers feel that they have higher professional competence; initial teacher education prepared them better in terms of professional competencies. The conclusion of the thesis discusses research results and potential limits. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Předškolní pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Předškolní pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
67746
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-18 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account