Význam vysokoškolského vzdělání pohledem učitelů mateřských škol

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Význam vysokoškolského vzdělání pohledem učitelů mateřských škol

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Význam vysokoškolského vzdělání pohledem učitelů mateřských škol
Autor: Mozgvová, Kristýna
Vedoucí: Petrů Puhrová, Barbora
Abstrakt: Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter a zabývá názory na vysokoškolské vzdělání pohledem různě vzdělaných učitelů mateřských škol, tj. středoškolsky a vysokoškolsky vzdělaných učitelů mateřských škol. Teoretická část vymezuje východiska zabývající se profesionalizací učitelství pro mateřské školy i v kontextu profesní přípravy a profesních kompetencí, diskutovány jsou také současné formy vzdělávání učitelů mateřských škol. Empirická část předkládá kvalitativně orientovaný výzkum, k jehož řešení byla využita metoda polostrukturovaného interview, data byla zpracována pomocí metody otevřeného kódování. Cílem výzkumného šetření bylo odhalit názory učitelů mateřských škol na vysokoškolské vzdělávání s akcentem na vnímání jejich profesních kompetencí. Výsledky ukazují, že vysokoškolskému vzdělávání přikládají význam jak středoškolsky, tak vysokoškolsky vzdělané učitelky. Téměř všechny participující učitelky poté shledávají ve vysokoškolské přípravě učitelů mateřských škol potenciál a deklarují řadu benefitů, které vzdělávání na terciální úrovni přináší. Vysokoškolsky vzdělané učitelky mateřských škol cítí vyšší profesní zdatnost, přípravné vzdělávání je lépe připravilo v oblasti profesních kompetencí. Závěr shrnuje výsledky výzkumného šetření a pojednává o možných limitech.
URI: http://hdl.handle.net/10563/55709
Datum: 2024-01-22
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav školní pedagogiky
Studijní obor: Předškolní pedagogika


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit Popis
mozgvová_2024_dp.pdf 1.527Mb PDF Zobrazit/otevřít None
mozgvová_2024_op.docx 25.14Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None
mozgvová_2024_vp.docx 25.83Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet