Propagace dermokosmetických výrobků na TikToku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Juříková, Martina
|
|
dc.contributor.author |
Vítková, Daniela
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:15Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:15Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55539
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu faktorů ovlivňujících důvěryhodnost influencerů propagujících dermokosmetické výrobky mezi uživatelkami sociální sítě TikTok. Cílem práce bylo identifikovat klíčové možné faktory, jako je autenticita, upřímnost, kvalita prezentace a srovnání před a po použití produktů, které mohou přispívat k získání důvěry u sledujících. Metodou polostrukturovaných rozhovorů byly získány odpovědi od 10 žen ve věku 23-28 let aktivně používajících sociální síť TikTok. Výsledky ukázaly, že autentičnost a osobní zkušenosti s produkty hrají možnou klíčovou roli při budování důvěryhodnosti influencerů. Respondentky vyjádřily preferenci delších videí s detailním popisem produktů a srovnáním jejich účinků. |
|
dc.format |
64 s. (74 847 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Dermokosmetika
|
cs |
dc.subject |
důvěryhodnost
|
cs |
dc.subject |
influencer
|
cs |
dc.subject |
influencer makreting
|
cs |
dc.subject |
TikTok
|
cs |
dc.subject |
Dermocosmetics
|
en |
dc.subject |
trustworthiness
|
en |
dc.subject |
influencer
|
en |
dc.subject |
influencer marketing
|
en |
dc.subject |
TikTok
|
en |
dc.title |
Propagace dermokosmetických výrobků na TikToku |
|
dc.title.alternative |
Promotion of Dermocosmetic Products on TikTok |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Alexová, Jitka |
|
dc.date.accepted |
2024-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis focuses on the analysis of factors influencing the credibility of influencers promoting dermocosmetic products among female users of the social network TikTok. The aim of the thesis was to identify key potential factors such as authenticity, sincerity, quality of presentation and comparison before and after product use that may contribute to gaining trust among followers. A semi-structured interview method was used to obtain responses from 10 women aged 23-28 years actively using the social network TikTok. The results showed that authenticity and personal experience with products play a possible key role in building influencer credibility. Respondents expressed a preference for longer videos with detailed descriptions of products and comparisons of their effects. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.identifier.stag |
68157
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-19 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account