Vliv zvuku na naraci hororových her ve virtuální realitě
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Labík, Ludovít
|
|
dc.contributor.author |
Vyhnálková, Leona
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:11Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:11Z |
|
dc.date.issued |
2023-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55439
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zaměřuje na využití zvuku jako vyprávěcího prostředku ve virtuální realitě a jeho vliv na imerzi uživatelů, zejména v kontextu hororových her. Výzkum se zabývá analýzou zvukových prvků v hrách Half Life: Alyx, The Exorcist: Legion VR a Transference. Práce zkoumá, jak adaptivní zvukové prostředí a zvuková dramaturgie ovlivňují hráčův pocit přítomnosti a emocionální reakce, se zaměřením na techniky, které designéři používají k vytváření strachu a napětí. Cílem je poskytnout hlubší porozumění tomu, jak zvuk přispívá k celkovému hernímu zážitku a jak může být efektivně použit ke zvyšování imerze v hororových VR hrách. |
|
dc.format |
76 s. (124 016 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Zvuk
|
cs |
dc.subject |
virtuální realita
|
cs |
dc.subject |
imerze
|
cs |
dc.subject |
hororové hry
|
cs |
dc.subject |
adaptivní zvuk
|
cs |
dc.subject |
emocionální reakce
|
cs |
dc.subject |
přítomnost
|
cs |
dc.subject |
herní audio design
|
cs |
dc.subject |
Half Life: Alyx
|
cs |
dc.subject |
The Exorcist: Legion VR
|
cs |
dc.subject |
Transference
|
cs |
dc.subject |
Sound
|
en |
dc.subject |
Virtual Reality
|
en |
dc.subject |
Immersion
|
en |
dc.subject |
Horror Games
|
en |
dc.subject |
Adaptive Sound
|
en |
dc.subject |
Emotional Response
|
en |
dc.subject |
Presence
|
en |
dc.subject |
Game Audio Design
|
en |
dc.subject |
Half Life: Alyx
|
en |
dc.subject |
The Exorcist: Legion VR
|
en |
dc.subject |
Transference
|
en |
dc.title |
Vliv zvuku na naraci hororových her ve virtuální realitě |
|
dc.title.alternative |
Influence of Sound Design on the Narration of Horror Games in Virtual Reality |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hruda, Pavel |
|
dc.date.accepted |
2024-06-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis focuses on the use of sound as a narrative device in virtual reality and its impact on user immersion, particularly in the context of horror games. The research focuses on the analysis of audio elements in games Half Life: Alyx, The Exorcist: Legion VR and Transference. The thesis explores how adaptive sound environments and sound dramaturgy affect the player's sense of presence and emotional responses, focusing on the techniques designers use to create fear and tension. The goal is to provide a deeper understanding of how sound contributes to the overall gameplay experience and how it can be effectively used to increase immersion in horror VR games. |
|
dc.description.department |
Ateliér Audiovize |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Zvuková skladba |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sound Editing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
MgA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Theory and Practice of Audiovisual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
66178
|
|
dc.date.submitted |
2024-05-17 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account