Vliv zvuku na naraci hororových her ve virtuální realitě

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vliv zvuku na naraci hororových her ve virtuální realitě

Show simple item record

dc.contributor.advisor Labík, Ludovít
dc.contributor.author Vyhnálková, Leona
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:11Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:11Z
dc.date.issued 2023-12-01
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/55439
dc.description.abstract Tato diplomová práce se zaměřuje na využití zvuku jako vyprávěcího prostředku ve virtuální realitě a jeho vliv na imerzi uživatelů, zejména v kontextu hororových her. Výzkum se zabývá analýzou zvukových prvků v hrách Half Life: Alyx, The Exorcist: Legion VR a Transference. Práce zkoumá, jak adaptivní zvukové prostředí a zvuková dramaturgie ovlivňují hráčův pocit přítomnosti a emocionální reakce, se zaměřením na techniky, které designéři používají k vytváření strachu a napětí. Cílem je poskytnout hlubší porozumění tomu, jak zvuk přispívá k celkovému hernímu zážitku a jak může být efektivně použit ke zvyšování imerze v hororových VR hrách.
dc.format 76 s. (124 016 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Zvuk cs
dc.subject virtuální realita cs
dc.subject imerze cs
dc.subject hororové hry cs
dc.subject adaptivní zvuk cs
dc.subject emocionální reakce cs
dc.subject přítomnost cs
dc.subject herní audio design cs
dc.subject Half Life: Alyx cs
dc.subject The Exorcist: Legion VR cs
dc.subject Transference cs
dc.subject Sound en
dc.subject Virtual Reality en
dc.subject Immersion en
dc.subject Horror Games en
dc.subject Adaptive Sound en
dc.subject Emotional Response en
dc.subject Presence en
dc.subject Game Audio Design en
dc.subject Half Life: Alyx en
dc.subject The Exorcist: Legion VR en
dc.subject Transference en
dc.title Vliv zvuku na naraci hororových her ve virtuální realitě
dc.title.alternative Influence of Sound Design on the Narration of Horror Games in Virtual Reality
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Hruda, Pavel
dc.date.accepted 2024-06-12
dc.description.abstract-translated This thesis focuses on the use of sound as a narrative device in virtual reality and its impact on user immersion, particularly in the context of horror games. The research focuses on the analysis of audio elements in games Half Life: Alyx, The Exorcist: Legion VR and Transference. The thesis explores how adaptive sound environments and sound dramaturgy affect the player's sense of presence and emotional responses, focusing on the techniques designers use to create fear and tension. The goal is to provide a deeper understanding of how sound contributes to the overall gameplay experience and how it can be effectively used to increase immersion in horror VR games.
dc.description.department Ateliér Audiovize
dc.thesis.degree-discipline Zvuková skladba cs
dc.thesis.degree-discipline Sound Editing en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name MgA.
dc.thesis.degree-program Teorie a praxe audiovizuální tvorby cs
dc.thesis.degree-program Theory and Practice of Audiovisual Arts en
dc.identifier.stag 66178
dc.date.submitted 2024-05-17


Files in this item

Files Size Format View Description
vyhnálková_2024_dp.pdf 2.575Mb PDF View/Open None
vyhnálková_2024_op.pdf 192.6Kb PDF View/Open None
vyhnálková_2024_vp.pdf 176.6Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account