Společenská odpovědnost firmy jako nástroj recruitmentu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Benyahya, Petra
|
|
dc.contributor.author |
Šmudlová, Alice
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:08Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:08Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55380
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá tématem společenské odpovědnosti firmy (CSR) jako nástroje pro recruitment, tedy procesu náboru a přijímání zaměstnanců. Cílem práce je prozkoumat vztah mezi společenskou odpovědností firmy a atraktivitou zaměstnavatele pro potenciální uchazeče o práci. Práce se zaměřuje na analýzu současných trendů v oblasti CSR a recruitmentu a zkoumá, jaké faktory ovlivňují vnímání CSR ze strany uchazečů o práci. Metodologie zahrnuje kvalitativní výzkum formou dotazníkového šetření se zaměstnanci. V závěru práce jsou prezentovány doporučení pro společnost, jak efektivně využívat CSR jako strategický nástroj pro recruitment a získávání talentovaných zaměstnanců. |
|
dc.format |
41s. (80 896) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
společenská odpovědnost firem
|
cs |
dc.subject |
recruitment
|
cs |
dc.subject |
značka zaměstnavatele
|
cs |
dc.subject |
stakeholders
|
cs |
dc.subject |
corporate social responsibility
|
en |
dc.subject |
recruitment
|
en |
dc.subject |
employer branding
|
en |
dc.subject |
stakeholders
|
en |
dc.title |
Společenská odpovědnost firmy jako nástroj recruitmentu |
|
dc.title.alternative |
Corporate Social Responsibility as a Recruitment Tool |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šikl-Burešová, Eva |
|
dc.date.accepted |
2024-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis deals with the topic of corporate social responsibility (CSR) as a tool for recruitment, i.e. the process of recruiting and accepting employees. The aim of the work is to investigate the relationship between the social responsibility of the company and the attractiveness of the employer for potential job applicants. The thesis focuses on the analysis of current trends in the field of CSR and recruitment and examines what factors influence the perception of CSR by job applicants. The methodology includes qualitative research in the form of a questionnaire survey with employees. At the end of the thesis, recommendations are presented for the company on how to effectively use CSR as a strategic tool for recruitment and acquisition of talented employees. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.identifier.stag |
68151
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-19 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account