dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Vajbarová, Martina
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:06Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:06Z |
|
dc.date.issued |
2023-12-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55326
|
|
dc.description.abstract |
Předmět diplomové práce spočívá v analýze problematického užívání sociálních sítí u žáků druhého stupně základních škol v okrese Brno-venkov. Záměrem je identifikovat míru excesivního a kompulzivního užívání sociálních sítí a navrhnout vlastní efektivní způsoby řešení popsaného problému. Realizován je kvantitativní výzkum s využitím metody dotazníkového šetření. Výsledky výzkumu informují o relativně nízkém počtu žáků druhého stupně základních škol naplňující definice excesivního či impulzivního užívání sociálních sítí. Většina výzkumného vzorku u obou pohlaví vykazuje několik příznaků excesivního či kompulzivního užívání sociálních sítí, což poukazuje na rozšířenost problematického užívání sociálních sítí. V návaznosti na výsledky výzkumu je doporučeno implementovat rodičovskou kontrolu, vzdělávat žáky základních škol i jejich rodiče v oblasti užívání sociálních sítí, zřídit ve školách pracovní pozici školního psychologa se zaměřením na oblast sociálních sítí. |
|
dc.format |
88 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
problematické užívání sociálních sítí
|
cs |
dc.subject |
excesivní užívání sociálních sítí
|
cs |
dc.subject |
kompulzivní užívání sociálních sítí
|
cs |
dc.subject |
žáci druhého stupně základních škol
|
cs |
dc.subject |
důsledky problematického užívání sociálních sítí
|
cs |
dc.subject |
příčiny problematického užívání sociálních sítí
|
cs |
dc.subject |
problematic use of social networks
|
en |
dc.subject |
excessive use of social networks
|
en |
dc.subject |
compulsive use of social networks
|
en |
dc.subject |
secondary school pupils
|
en |
dc.subject |
consequences of problematic use of social networks
|
en |
dc.subject |
causes of problematic use of social networks
|
en |
dc.title |
Problematické užívání sociálních sítí u žáků základních škol |
|
dc.title.alternative |
Problematic Use of Social Networks by Elementary School Pupils |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jůzl, Miloslav |
|
dc.date.accepted |
2024-05-17 |
|
dc.description.abstract-translated |
The subject of the diploma thesis is the analysis of the problematic use of social networks among second grade primary school pupils in the Brno-venkov district. The intention is to identify the degree of excessive and compulsive use of social networks and to propose our own effective ways of solving the described problem. Quantitative research is carried out using the method of questionnaire survey. The results of the research inform about a relatively low number of second grade primary school students fulfilling the definition of excessive or compulsive use of social networks. The majority of the research sample of both genders show several symptoms of excessive or compulsive use of social networks, which indicates the prevalence of problematic use of social networks. Following the results of the research, it is recommended to implement parental control, to educate primary school students and their parents on the use of social networking sites, and to establish a school psychologist position in schools with a focus on social networking. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
66620
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-19 |
|