Problematické užívání sociálních sítí u žáků základních škol
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Problematické užívání sociálních sítí u žáků základních škol |
Autor: |
Vajbarová, Martina
|
Vedoucí: |
Hrbáčková, Karla
|
Abstrakt:
|
Předmět diplomové práce spočívá v analýze problematického užívání sociálních sítí u žáků druhého stupně základních škol v okrese Brno-venkov. Záměrem je identifikovat míru excesivního a kompulzivního užívání sociálních sítí a navrhnout vlastní efektivní způsoby řešení popsaného problému. Realizován je kvantitativní výzkum s využitím metody dotazníkového šetření. Výsledky výzkumu informují o relativně nízkém počtu žáků druhého stupně základních škol naplňující definice excesivního či impulzivního užívání sociálních sítí. Většina výzkumného vzorku u obou pohlaví vykazuje několik příznaků excesivního či kompulzivního užívání sociálních sítí, což poukazuje na rozšířenost problematického užívání sociálních sítí. V návaznosti na výsledky výzkumu je doporučeno implementovat rodičovskou kontrolu, vzdělávat žáky základních škol i jejich rodiče v oblasti užívání sociálních sítí, zřídit ve školách pracovní pozici školního psychologa se zaměřením na oblast sociálních sítí. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/55326
|
Datum:
|
2023-12-11 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav pedagogických věd |
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet