Wellbeing žáků inovativních a tradičních škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Suchánková, Eliška
|
|
dc.contributor.author |
Maláníková, Lenka
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:15:50Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:15:50Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/54947
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce zkoumá vliv inovativních a tradičních přístupů vzdělávání na wellbeing žáků. Její teoretická část se zabývá pojmem wellbeing a dále vymezením souvisejících pojmů z oblasti sociální pedagogiky a sociální psychologie. Práce také seznamuje s oblastmi podpory wellbeingu a zmiňuje se zde i funkce Sociálního pedagoga, jakožto důležitého aktéra podpory wellbeingu. V praktické části jsou prezentovány výsledky kvantitativního výzkumu realizovaného formou dotazníkového šetření. Výzkum odhaluje, zda je wellbeing žáků ovlivněn využíváním inovativních přístupů vzdělávání. |
|
dc.format |
56 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
wellbeing
|
cs |
dc.subject |
žák
|
cs |
dc.subject |
prostředí školy
|
cs |
dc.subject |
klima školy
|
cs |
dc.subject |
inovativní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
tradiční vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
sociální pedagog
|
cs |
dc.subject |
wellbeing
|
en |
dc.subject |
student
|
en |
dc.subject |
school environment
|
en |
dc.subject |
school climate
|
en |
dc.subject |
classroom
|
en |
dc.subject |
innovative education
|
en |
dc.subject |
traditional education
|
en |
dc.subject |
social pedagogue
|
en |
dc.title |
Wellbeing žáků inovativních a tradičních škol |
|
dc.title.alternative |
Well-being of School-Age Children in Inovative and Traditional Schools |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2024-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis focuses on the impact of innovative and traditional approaches to education on learners' wellbeing. Its theoretical part deals with the concept of wellbeing and the definition of related concepts from the field of social pedagogy and social psychology. The thesis also introduces the areas of promoting wellbeing and mentions the function of the Social Educator as an important actor in promoting wellbeing. In the practical part, the results of quantitative research conducted in the form of a questionnaire survey are presented. The research reveals whether students' wellbeing is influenced by the use of innovative educational approaches. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
67325
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-25 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account