Tvorba, dodržování a hodnocení pravidel v 1. třídách základních škol

DSpace Repository

Language: English čeština 

Tvorba, dodržování a hodnocení pravidel v 1. třídách základních škol

Show simple item record

dc.contributor.advisor Matušů, Renáta
dc.contributor.author Havlová, Valentina
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:15:44Z
dc.date.available 2024-07-23T13:15:44Z
dc.date.issued 2024-01-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/54814
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá pravidly specificky zaměřenými na první třídu základní školy, na jejich tvorbu, dodržení, hodnocení a na faktory, které ovlivňují jejich fungování. Cílem práce je popsat postupy učitelů při práci s pravidly v 1. třídách základních škol. V teoretické části jsou shrnuty poznatky o třídím managementu pravidel, zejména o jeho přístupech, oblastech a strategiích. Zároveň jsou vymezena třídní pravidla, jejich význam a typologie pravidel. Dále jsou popsány faktory ovlivňující fungování pravidel v 1. třídách, jako je význam školské politiky a školy, faktory rodinného zázemí, individuální charakteristiky, rovněž je zde uvedena problematika školní adaptace žáků 1. tříd a celkové zahájení školního roku. Následně jsou popsána specifika managementu pravidel v 1. třídách, konkrétně vytváření, prezentace, podpora funkčnosti pravidel a rovněž i jejich dodržování a případné sankce za jejich nedodržení. V empirické části jsou interpretovány výsledky z kvalitativně zaměřeného výzkumu. Ke sběru dat byly využity metody polostrukturovaného interview s učitelkami 1. tříd základních škol a nestrukturované pozorování práce s pravidly. Získaná data byla analyzována pomocí techniky otevřeného kódování. Výsledky odkryly konkrétní postupy, které učitelé při práci s pravidly využívali.
dc.format 94 s. (177 458 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Školní adaptace cs
dc.subject management třídy cs
dc.subject management chování cs
dc.subject třídní pravidla cs
dc.subject odměny a tresty cs
dc.subject School adaptiation en
dc.subject classroom management en
dc.subject behavior management en
dc.subject class rules en
dc.subject rewards and punishments en
dc.title Tvorba, dodržování a hodnocení pravidel v 1. třídách základních škol
dc.title.alternative Creation, Observance and Evalution of Rules in the 1st Grade of Primary Schools
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Fasnerová, Martina
dc.date.accepted 2024-05-15
dc.description.abstract-translated This diploma thesis focuses on rules specifically tailored to the first grade of primary school, their creation, enforcement, evaluation, and factors influencing their functioning. The aim of this thesis is to describe the procedures of teachers working in compliqnce with the rules in first-grade classes of primary schools. The theoretical part summarizes the knowledge about classroom rules management, especially its approaches, areas, and strategies. At the same time, classroom rules, their significance, and typology are defined. Furthermore, factors influencing the functioning of rules in first grades are described, such as the importance of school policy and the school itself, family background factors, individual characteristics, as well as the issue of school adaptation of first-grade pupils and the overall start of the school year. Subsequently, the specifics of rules management in first grades are described, specifically the creation, presentation, support of rules functionality, as well as their enforcement and possible sanctions for non-compliance. In the empirical part, the results of a qualitatively focused research are interpreted. Data collection methods included semi-structured interviews with first-grade teachers from primary schools and unstructured observation of rules work. The collected data were analyzed using open coding techniques. The results revealed specific procedures that teachers used in working with rules.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 67533
dc.date.submitted 2024-04-18


Files in this item

Files Size Format View Description
havlová_2024_dp.pdf 3.037Mb PDF View/Open None
havlová_2024_op.docx 26.45Kb Unknown View/Open None
havlová_2024_vp.docx 27.50Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account