Tvorba, dodržování a hodnocení pravidel v 1. třídách základních škol
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Tvorba, dodržování a hodnocení pravidel v 1. třídách základních škol |
Autor: |
Havlová, Valentina
|
Vedoucí: |
Matušů, Renáta
|
Abstrakt:
|
Diplomová práce se zabývá pravidly specificky zaměřenými na první třídu základní školy, na jejich tvorbu, dodržení, hodnocení a na faktory, které ovlivňují jejich fungování. Cílem práce je popsat postupy učitelů při práci s pravidly v 1. třídách základních škol. V teoretické části jsou shrnuty poznatky o třídím managementu pravidel, zejména o jeho přístupech, oblastech a strategiích. Zároveň jsou vymezena třídní pravidla, jejich význam a typologie pravidel. Dále jsou popsány faktory ovlivňující fungování pravidel v 1. třídách, jako je význam školské politiky a školy, faktory rodinného zázemí, individuální charakteristiky, rovněž je zde uvedena problematika školní adaptace žáků 1. tříd a celkové zahájení školního roku. Následně jsou popsána specifika managementu pravidel v 1. třídách, konkrétně vytváření, prezentace, podpora funkčnosti pravidel a rovněž i jejich dodržování a případné sankce za jejich nedodržení. V empirické části jsou interpretovány výsledky z kvalitativně zaměřeného výzkumu. Ke sběru dat byly využity metody polostrukturovaného interview s učitelkami 1. tříd základních škol a nestrukturované pozorování práce s pravidly. Získaná data byla analyzována pomocí techniky otevřeného kódování. Výsledky odkryly konkrétní postupy, které učitelé při práci s pravidly využívali. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/54814
|
Datum:
|
2024-01-15 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav školní pedagogiky |
Studijní obor:
|
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet