Model křižovatky pro výuku informatiky na střední škole

DSpace Repository

Language: English čeština 

Model křižovatky pro výuku informatiky na střední škole

Show simple item record

dc.contributor.advisor Dolinay, Jan
dc.contributor.author Horváth, Aleš
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:25:29Z
dc.date.available 2023-12-20T13:25:29Z
dc.date.issued 2022-12-02
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/54303
dc.description.abstract Obsahem diplomové práce je navržení modelu křižovatky v podobě výukového modelu pro žáky střední školy ve vyučovacích hodinách informatiky. Model se skládá z několika částí, jakými jsou programovatelné semafory a plastové části pro uchycení semaforu, díky kterým si žáci mohou sestavit křižovatku dle jejich představ. O celou funkčnost semaforů se stará mikrokontrolér Arduino. Pomocí řídicí jednotky je možné zprovoznit libovolné semafory s následným oživením kompletního modelu křižovatky. V práci se nachází několik řešených úloh na základě, kterých je žák po úspěšném postupu návodu schopen zrealizovat funkční model. Po absolvování všech řešených úloh a pochopení funkčnosti, má student možnost navrhnout svou vlastní koncepci modelu s úspěšným zapojením komponent včetně naprogramování řídicí jednotky pro správnou funkci světelné signalizace křižovatky.
dc.format 115 s. (139 425 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject model cs
dc.subject křižovatka cs
dc.subject informatika cs
dc.subject výuka cs
dc.subject arduino cs
dc.subject semafor cs
dc.subject řídicí jednotka cs
dc.subject model en
dc.subject crossroad en
dc.subject computer science en
dc.subject teaching en
dc.subject arduino en
dc.subject traffic light en
dc.subject control unit en
dc.title Model křižovatky pro výuku informatiky na střední škole
dc.title.alternative An Intersection Model for Teaching Informatics in a Secondary School
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Pejzl, Jaroslav
dc.date.accepted 2023-06-15
dc.description.abstract-translated The goal of the thesis is to create a traffic junction model that can be used as a teaching tool in computer science classrooms for secondary school students. With the help of the model's various components, including programmable traffic lights and plastic parts for installing the lights, students can construct the intersection in accordance with their own ideas. An Arduino microcontroller manages all of the traffic light's functioning. Any traffic light can be made to function with the controller's assistance by animating the intersection's full model thereafter. The learner is expected to realize the functional model in this work after successfully completing the instructions based on a number of solved issues. The student gets the chance to develop their own model concept with successful component wiring and programming the control unit for the correct operation of the junction traffic light after finishing all the solved difficulties and comprehending functionality.
dc.description.department Ústav informatiky a umělé inteligence
dc.thesis.degree-discipline Učitelství informatiky pro střední školy cs
dc.thesis.degree-discipline IT Education at Secondary Schools en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Applied Informatics en
dc.thesis.degree-name Ing.
dc.thesis.degree-program Inženýrská informatika cs
dc.thesis.degree-program Engineering Informatics en
dc.identifier.stag 64777
dc.date.submitted 2023-05-25


Files in this item

Files Size Format View Description
horváth_2023_dp.pdf 5.436Mb PDF View/Open None
horváth_2023_op.pdf 134.7Kb PDF View/Open None
horváth_2023_vp.pdf 118.9Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account