Mobilní aplikace pro rozpoznávání zvířat v zoologických zahradách
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Žáček, Petr
|
|
dc.contributor.author |
Daberger, Jiří
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:25:18Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:25:18Z |
|
dc.date.issued |
2022-12-02 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/54053
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce popisuje vývoj mobilní aplikace určené jako nástroj pro rozpoznávání vybraných druhů zoologických zvířat. Práce také obsahuje porovnání existujících nebo podobných řešení. Cílem bylo vytvořit aplikaci pro mobilní platformu Android, která skloubí návštěvu zoologické zahrady a poslouží zároveň i ke vzdělávání uživatelů. Jádro aplikace je postaveno na modelu konvoluční neuronové sítě, která se stará o vyhodnocení obrazu z kamery mobilního telefonu a identifikuje zvíře z přednastaveného seznamu. K implementaci aplikace byl zvolen programovací jazyk Kotlin spolu s novým frameworkem Jetpack Compose a pro natrénování modelu sítě se využily knihovny TensorFlow. Výsledná práce také klade důraz na otestování kvality rozpoznání, včetně celkové úspěšnosti a přesnosti rozpo-znávání zvířat. |
|
dc.format |
89 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Neuronová síť
|
cs |
dc.subject |
mobilní aplikace
|
cs |
dc.subject |
rozpoznávání zvířat
|
cs |
dc.subject |
TensorFlow
|
cs |
dc.subject |
Jetpack Compose
|
cs |
dc.subject |
Neural network
|
en |
dc.subject |
mobile application
|
en |
dc.subject |
animals recognition
|
en |
dc.subject |
TensorFlow
|
en |
dc.subject |
Jetpack Compose
|
en |
dc.title |
Mobilní aplikace pro rozpoznávání zvířat v zoologických zahradách |
|
dc.title.alternative |
Mobile Application for Animal Recognition in Zoos |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vala, Radek |
|
dc.date.accepted |
2023-06-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis describes development of a mobile application designed as a tool for recognizing several species of zoological animals. This work also contains comparison existing or similar solutions. The goal was to create an Android application to make zoo visits more pleasant and educative for its users. The main pillar of the application is the convolutional neural network model, which takes care of evaluating the image from the mobile phone camera and finds out whether any of the pre-defined animals are presented in the image. Programming language Kotlin has been used to create the mobile app together with a new Jetpack Compose framework and TensorFlow libraries have been used for the model training. The result of this work deals with testing and overall success in the accuracy of the animal recognition. |
|
dc.description.department |
Ústav informatiky a umělé inteligence |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Softwarové inženýrství |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Software Engineering |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Applied Informatics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Softwarové inženýrství |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Software Engineering |
en |
dc.identifier.stag |
63963
|
|
dc.date.submitted |
2023-05-12 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account