Detekce objektů v obraze pro rozšířenou realitu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Dulík, Tomáš
|
|
dc.contributor.author |
Hanáček, Tomáš
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:25:13Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:25:13Z |
|
dc.date.issued |
2022-12-02 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/53925
|
|
dc.description.abstract |
Cílem práce je vývoj algoritmů pro detekci objektů ve videu z kamery, snímající fyzické objekty, které mají být transformovány do rozšířené reality. Autor ověřil spolehlivost detekce různých typů obrazových značek ("markery" typu kruhový čárový kód, QR a AR kódy) umístěných na fyzických objektech v různých světelných podmínkách. Cílem první etapy projektu byl výběr nejspolehlivější metody detekce markerů, které jsou základem implementace hry s rozšířenou realitou. Pro tuto hru pak byl v druhé etapě vytvořen systém s hrací plochou snímanou kamerou připojenou k Raspberry PI, kde se počítá detekce typu a polohy markerů v obraze. Výsledná data jsou posílána do mobilní aplikace, která zobrazuje rozšířenou realitu. Vývoj je součástí mezifakultního IGA projektu s FMK UTB ve Zlíně. |
|
dc.format |
79 s. (90 334 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Python
|
cs |
dc.subject |
OpenCV
|
cs |
dc.subject |
Raspberry Pi
|
cs |
dc.subject |
detekce
|
cs |
dc.subject |
video
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
data
|
cs |
dc.subject |
virtuální přístupový bod
|
cs |
dc.subject |
chytré zařízení
|
cs |
dc.subject |
Python
|
en |
dc.subject |
OpenCV
|
en |
dc.subject |
Raspberry Pi
|
en |
dc.subject |
Detection
|
en |
dc.subject |
Video
|
en |
dc.subject |
Communication
|
en |
dc.subject |
Data
|
en |
dc.subject |
Virtual Access Point
|
en |
dc.subject |
Smart Device
|
en |
dc.title |
Detekce objektů v obraze pro rozšířenou realitu |
|
dc.title.alternative |
Object Detection for Augmented Reality |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Ulrich, Adam |
|
dc.date.accepted |
2023-06-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
The goal of the work is the development of algorithms for object detection in video from a camera, which captures physical objects that are to be transformed into augmented reality. The author verified the reliability of detection of various types of image marks ("markers" of the circular barcode type, QR and AR codes) placed on physical objects in different lighting conditions. The goal of the first stage of the project was to select the most reliable method of detecting markers, which are the basis of the implementation of the game with augmented reality. For this game, in the second stage, a system was created with a gaming surface with a camera connected to a Raspberry PI, where the detection of the type and position of the markers in the image is calculated. The resulting data is sent to a mobile application that displays augmented reality. The development is part of the interfaculty IGA project with FMK TUB in Zlín. |
|
dc.description.department |
Ústav informatiky a umělé inteligence |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Softwarové inženýrství |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Software Engineering |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Applied Informatics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Softwarové inženýrství |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Software Engineering |
en |
dc.identifier.stag |
63973
|
|
dc.date.submitted |
2023-05-18 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account