dc.contributor.advisor |
Chovancová, Miloslava
|
|
dc.contributor.author |
Větrovcová, Anna
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:25:08Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:25:08Z |
|
dc.date.issued |
2023-02-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/53816
|
|
dc.description.abstract |
Cílem diplomové práce je zlepšení marketingové strategie firmy Matuschka International spol., s.r.o. se zaměřením na sociální sítě, konkrétně na platformy Facebook, Instagram a TikTok. Práce je složena z teoretické a praktické části. Teoretická část zahrnuje přiblížení problematiky marketingu v online prostředí. Praktická část se zaměřuje na přiblížení firmy Matuschka International spol., s.r.o., analýzu firmy pomocí SWOT analýzy a Porterovy analýzy pěti sil, a nakonec analýzy sociálních sítí konkurenčních firem. Součástí praktické části je také dotazníkové šetření, které se zaměřuje na zjištění vztahu respondentů mezi nákupním chováním a preferencemi na sociálních sítích. Na základě získaných znalostí z teoretické a praktické části je následně vytvořen projekt s návrhy pro zlepšení strategie na platformách Facebook, Instagram a TikTok. Projekt, konkrétně část zlepšení Instagram strategie, je dále podroben nákladové, časové a rizikové analýze. |
|
dc.format |
107 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
online marketing
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
sociální sítě
|
cs |
dc.subject |
péče o vlasy
|
cs |
dc.subject |
online marketing
|
en |
dc.subject |
marketing communication
|
en |
dc.subject |
social media
|
en |
dc.subject |
hair care
|
en |
dc.title |
Projekt marketingové komunikace ve firmě Matuschka International spol., s.r.o. se zaměřením na sociální média |
|
dc.title.alternative |
Project of Marketing Communication in the Company Matuschka International spol., s.r.o.with the Focus on Social Media |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Bejtkovský, Jiří |
|
dc.date.accepted |
2023-06-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of the thesis is to improve the marketing strategy of Matuschka International spol., s.r.o. with a focus on social networks, specifically on the platforms Facebook, Instagram and TikTok. The thesis consists of a theoretical and a practical part. The theoretical part includes an introduction to marketing in the online environment. The practical part focuses on an introduction to the company Matuschka International spol., s.r.o., an analysis of the company using SWOT analysis and Porter's five forces analysis, and finally a social network analysis of competing companies. The practical part also includes a questionnaire survey that focuses on finding out the relationship between respondents' buying behavior and social networking preferences. Based on the knowledge gained from the theoretical and practical part, a project is then developed with suggestions for improving strategies on Facebook, Instagram and TikTok platforms. The project, specifically the Instagram strategy improvement part, is further subjected to cost, time, and risk analysis. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing management |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Management |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Management and Marketing |
en |
dc.identifier.stag |
65108
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-21 |
|