Filmový trailer jako jeden ze základních komunikačních nástrojů filmového marketingu.
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kramoliš, Jan
|
|
dc.contributor.author |
Fojtík, Josef
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-16T11:34:16Z |
|
dc.date.available |
2010-07-16T11:34:16Z |
|
dc.date.issued |
2008-05-05 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/5366
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce pojednává o využití filmového traileru v marketingové komunikaci filmového marketingu, respektive marketingové komunikaci zcela fiktivního filmu vytvořeného pro potřeby této práce. Teoretická část práce nejdříve obecně popisuje marketing a jeho čtyři základní proměnné, poté filmový marketing a také jeho odlišnosti. V praktické části práce je pozornost věnována už samotnému filmovému traileru a jeho obecným náležitostem a také mediálnímu prostředí vhodného k jeho umístění. Poté byl vytvořen projekt návrhu filmového traileru k fiktivnímu filmu a návrh jeho umístění do různých médií. |
cs |
dc.format |
106 s., 3 s. obr. příloh. |
cs |
dc.format.extent |
1732587 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
film
|
cs |
dc.subject |
filmový marketing
|
cs |
dc.subject |
filmový trailer
|
cs |
dc.subject |
kino
|
cs |
dc.subject |
televize
|
cs |
dc.subject |
audiovizuální nosiče
|
cs |
dc.subject |
internet
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
en |
dc.subject |
marketing communications
|
en |
dc.subject |
film
|
en |
dc.subject |
film marketing
|
en |
dc.subject |
film trailer
|
en |
dc.subject |
cinema
|
en |
dc.subject |
television
|
en |
dc.subject |
audiovisual media
|
en |
dc.subject |
internet
|
en |
dc.title |
Filmový trailer jako jeden ze základních komunikačních nástrojů filmového marketingu. |
cs |
dc.title.alternative |
Film trailer as one of the basic communication tools of the film marketing. |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Podlešák, Petr |
|
dc.date.accepted |
2008-05-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis concerns itself with the use of the film trailer in marketing communications of the film marketing or more precisely in marketing communications of the totally fictional film created only for the purpose of this thesis. The theoretical part describes marketing and its four basic elements in general, then the film marketing and its distinctions. The practical part focuses on the film trailer itself and its commonly used elements and on the media highly suitable for its placement. Then the project to create the film trailer for the fictional film was set up and so did the project to place the film trailer into the different media. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/174
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and management |
en |
dc.identifier.stag |
8202
|
|
dc.date.assigned |
2008-03-14 |
|
utb.result.grade |
D |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account