Project to Improve Marketing Communication of a Chosen Bank in Morocco

DSpace Repository

Language: English čeština 

Project to Improve Marketing Communication of a Chosen Bank in Morocco

Show simple item record

dc.contributor.advisor Chovancová, Miloslava
dc.contributor.author Benyahya, Ismail
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:46Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:46Z
dc.date.issued 2023-02-10
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/53362
dc.description.abstract Cílem bankovního marketingu je vždy vytvořit silné vazby se zákazníkem a zaujmout ho pro banku. Proto je nutné měnit komunikační kanály a prostředky mezi oběma stranami. Kpochopení zákazníka se navrhuje několik strategií. Mezi tyto strategie patří řízení vztahů se zákazníky (CRM). Tato strategie usiluje o minimalizaci vzdálenosti mezi zákazníkem a bankou a o vytvoření vazeb důvěry mezi nimi. Řízení vztahů se zákazníky využívá všech funkcí, které nabízí, se záměrem uspokojit zákazníky a vybudovat mezi nimi a bankou pevný vztah založený na důvěře a závazku. Tyto dva prvky představují nezbytné podmínky pro rozvoj loajality zákazníka. Cílem práce je zlepšit marketingové komunikační kanály vybrané banky v Maroku vypracováním projektu, který pomůže zvýšit účinnost její marketingové komunikace.
dc.format 94 p.
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Marketing cs
dc.subject Marketing komunikace cs
dc.subject banka cs
dc.subject bankovní sektor cs
dc.subject CRM cs
dc.subject projekt development cs
dc.subject Marketing en
dc.subject Marketing Communication en
dc.subject Bank en
dc.subject Banking sector en
dc.subject CRM en
dc.subject Project developement en
dc.title Project to Improve Marketing Communication of a Chosen Bank in Morocco
dc.title.alternative Project to Improve marketing communication in a chosen bank in Morocco
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Klapalová, Alena
dc.date.accepted 2023-06-01
dc.description.abstract-translated Bank marketing always aims to create strong links with the customer and engage him with the bank. Therefore, it is necessary to vary the channels and means of communication between the two parties. Several strategies are proposed to understand the customer. Among these strategies, is Customer Relationship Management (CRM). This strategy strives to minimize the distance between the customer and the bank and to create bonds of trust between them. Customer Relationship Management exploits all the functionalities that it offers intending to satisfy the customers and build a strong relationship between them and the bank that is based on trust and commitment. These two elements represent necessary conditions for the development of the customer's loyalty. The thesis aims to improve the marketing communication channels of a chosen bank in Morocco by developing a project that will aid in enhancing the effectiveness of their marketing communication.
dc.description.department Ústav managementu a marketingu
dc.thesis.degree-discipline Management and Marketing cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Ing.
dc.thesis.degree-program Management and Marketing cs
dc.thesis.degree-program Management and Marketing en
dc.identifier.stag 65136
dc.date.submitted 2023-04-21


Files in this item

Files Size Format View Description
benyahya_2023_dp.pdf 2.823Mb PDF View/Open None
benyahya_2023_op.docx 101.1Kb Unknown View/Open None
benyahya_2023_vp.docx 96.62Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account