dc.contributor.advisor |
Fenyková, Petra
|
|
dc.contributor.author |
Datinská, Jitka
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:34Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:34Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/53134
|
|
dc.description.abstract |
Předkládaná bakalářská práce se věnuje pedagogickým strategiím učitele v přírodovědném vzdělávání v mateřské škole v kontextu tvorby přírodovědného učitelského portfolia. Teoretická část práce má za cíl vymezit teoretická východiska přírodovědného vzdělávání dětí předškolního věku s důrazem na koncepci badatelsky orientovaného vzdělávání. Teoretická část byla východiskem pro zpracování aplikační části práce, ve které je navrženo přírodovědné učitelské portfolio. Na základě ověření učitelského portfolia třemi učitelkami z praxe byla realizována hloubková evaluace. V závěru práce je zpracováno doporučení pro praxi mateřských škol. |
|
dc.format |
92 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
přírodovědné vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
přírodovědná gramotnost
|
cs |
dc.subject |
koncepce badatelsky orientovaného vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
profesní kompetence učitelů
|
cs |
dc.subject |
přírodovědné učitelské portfolio
|
cs |
dc.subject |
science education
|
en |
dc.subject |
science literacy
|
en |
dc.subject |
Inquiry based science education
|
en |
dc.subject |
professional competence of preschool teachers
|
en |
dc.subject |
teacher's science portfolio
|
en |
dc.title |
Tvorba přírodovědného učitelského portfolia jako pedagogická strategie přírodovědného vzdělávání v mateřských školách |
|
dc.title.alternative |
Teacher's Science Portfolio as a Pedagogical Strategy of Science Education in Kindergarten |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Horníčková, Beata |
|
dc.date.accepted |
2023-05-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
The presented bachelor's thesis is focused on the pedagogical strategies in science education in kinndergarten in the context of the creation of a teacher's science portfolio. The theoretical part of the thesis aims to define the theoretical starting points of science education of preschool children with an emphasis on the concept of inquiry based science education. The theoretical part was the starting point for processing the application part, in which a science teacher's portfolio is designed. An in-depth evaluation was carried out based on the verification of the portfolio by three theachers from practice. There is a recommendation for the practice of kindergarten at the end of the thesis. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.identifier.stag |
63312
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-28 |
|